اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

مبلغ اعتبار کالابرگ اعلام شد

بر اساس گفته‌های رئیس مجلس شورای اسلامی طرح کالابر به زودی اجرا می‌شود که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

کالابرگ یا یارانه نقدی؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین گفتگوها اعلام کرد با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح کالابرگ فراهم شده است به زودی این طرح در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده و افراد می توانند به صورت دلخواه بین سبد کالا و یارانه یکی را انتخاب نمایند.
افرادی که مایل به دریافت کالابرگ الکترونیکی باشند می توانند به اعتبار آن یک ماه زودتر کالاهای اساسی خود را خریداری نمایند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح کالابر گفت این کارت معادل یارانه نقدی در حساب سرپرستان خانوار شارژ می گردد و افراد در یک بازه زمانی مشخص، قادر به خرید کالاهای اساسی هستند و در صورتی که در بازه زمانی مشخص شده از اعتبار شارژ شده استفاده نشود؛ می توان آن را به صورت نقدی در زمان پرداخت یارانه دریافت کرد.
حسین محمودی اصل یکی از کارشناسان مسائل اقتصادی این امر را در زمینه فروش بیشتر شرکت ها و تقویت خرید مردم امری مثبت ارزیابی می کند و در ادامه می گوید چنین تصمیمی می تواند باعث رفع مشکلاتی مانند کمبود سرانه مصرف و تقویت تغذیه مردم گردد.
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص منابع تامین بودجه طرح کالا برگ می گوید در حال حاضر ماهانه حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان، یارانه نقدی به حساب افراد واریز می گردد و با اجرای این طرح با توجه به اینکه در بستر همین نظام تامین مالی اجرا می شود؛ نیازی به تامین بودجه جدید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا