اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

کالابرگ تا یک ماه آینده اجرایی می شود؟

با توجه به اجرای آزمایشی طرح کالابرگ در چندین استان پیش‌بینی می‌شود که این طرح تا یک ماه آینده به صورت قطعی در کشور به مرحله اجرا در آید که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

کالابرگ به زودی اجرا میشود

با اینکه در ماه‌های ابتدایی پاییز گفته شد به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای اجرای کالابرگ این طرح منتفی می گردد؛ اما در حال حاضر دولت سیزدهم با اجرای آزمایشی این طرح در چند استان به تمامی این شایعات پایان داد.
بر این اساس از آنجایی که این طرح هم اکنون در چندین استان جنوبی کشور در حال اجرا می باشد انتظار می‌رود که تا یک ماه آینده به صورت قطعی در سراسر ایران به مرحله اجرا درآید.
سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت انتخاب کالابرگ و یا یارانه نقدی به صورت اختیاری می باشد و افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از این طرح‌ها را انتخاب نمایند.

کالابرگ یا یارانه نقدی؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده افراد می توانند برای تهیه ۱۱ قلم از اجناس از کالابرگ الکترونیکی استفاده نمایند؛ اما در صورتی که از مبلغ آن استفاده نکردند، میتوانند مانند دیگر افراد که از یارانه نقدی استفاده می کنند، این مبلغ را برداشت کنند.
یکی از مزیت های استفاده از کالابرگ این میباشد که مبلغ آن زودتر از مقدار یارانه نقدی به حساب افراد واریز خواهد شد.
حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص استفاده از کالابرگ گفت افراد برای استفاده از اعتبار کالابرگ می‌توانند از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار اقدام نمایند.
همچنین جهت خرید کالاهایی که در لیست طرح کالابرگ میباشند؛ نیاز به خرید از یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می توانند آن کالا را با هر نشان تجاری از اعتبار کالابرگ خریداری نمایند.

ایجاد حساب پشتیبان برای متقاضیان

بر این اساس در این طرح یک حساب پشتیبان برای متقاضیان ایجاد شده و پس از اینکه افراد اقدام به خرید کردند، در صورتی که کالای خریداری شده جزء کالاهای مشمول طرح کالابرگ باشد؛ مبلغ مابه تفاوت نرخ یارانه‌ای و آزاد از اعتبار فرد کسر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا