اخبار مهم اقتصادی

کوپن الکترونیکی (کالا کارت) کی توزیع می شود

کوپن الکترونیکی یا همان کالابرگ الکترونیکی شکل جدیدی از کوپن است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و برای توزیع عادلانه کالاهای ضروری با قیمت مناسب عرضه می شد. با اجرایی شدن طرح جدید دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی و واریز یارانه معیشتی جدید قرار است کوپن الکترونیکی (کالا کارت) بین مردم توزیع شود. درباره جزئیات این طرح و زمان توزیع کوپن الکترونیکی در ادامه بیشتر بخوانید.

زمان توزیع کوپن الکترونیکی

قرار شده بعد از دو ماه واریز یارانه معیشتی جدید به مبالغ 300 و 400 هزار تومانی کارت کالا یا کوپن الکترونیکی توزیع شود. یعنی در صورت اجرایی شدن این طرح توزیع کوپن الکترونیکی از تیر ماه 1401 خواهد بود. به گفته سخنگوی اقتصادی دولت در صورتی که شرایط پرداخت کوپن الکترونیکی (بن کالای الکترونیکی) فراهم نشود پرداخت یارانه ادامه پیدا می کند.

به گفته نیکزاد برنامه دولت به این صورت است که بعد از گذشت دو ماه کوپن الکترونیک (بن کالای اکترونیکی) جایگزین یارانه نقدی می شود اما در صورتی که شرایط عرضه کوپن و زیر ساخت ها فراهم نشود پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه خواهد داشت و آن هم مستمر خواهد بود. همچنین وی افزود از خرداد ماه به بعد و تا پایان سال جاری تمامی پرداخت های یارانه ای و همچنین کمک معیشتی به صورت یکباره انجام خواهد شد تا مردم در مورد نحوه ی هزینه کردن آن تصمیم بگیرند.

کوپن الکترونیکی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بر اساس گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این طرح قرار است برای ۷.۵ دهک جامعه اجرا شود. در این طرح در هر مرحله به ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان و برای افرادی که کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند که خانواده های کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر از جمله آن‌ها هستند، حدود ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و در هر مرحله پرداخت خواهد شد.

کدام یک از کالاهای اساسی مشمول طرح کالا برگ می شوند؟

هنوز اسامی کالاهای اساسی که مشمول طرح کالا برگ هستند اعلام نشده و گفته شده که بعد از تصویب وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی لیست این کالاها اعلام خواهد شد. اما تاکنون بر اساس آنچه که میدانیم کالاهایی که همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند در این طرح عرضه خواهند شد. در حال حاضر نهاده‌های تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، گوشت قرمز شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی ارز دولتی دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید:

کالابرگ الکترونیک فقط محدود به خرید کالاهای اساسی خواهد بود

چه کسانی رایانه ی 400 هزار تومانی را دریافت میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا