اخبار بورس

رشد شاخص کل در هفته دوم سال 99 به میزان 5 درصد

به گزارش بورس فردا  در هفته دوم سال جدید شاخص کل بورس تهران با ۲۶ هزار و ۳۹۱ واحدی ( ۵ درصد) به سطح ۵۴۷ هزار و ۶۵۸ واحدی رسید و دومین هفته صعودی خود راثبت کرد.  در صورتی که در این هفته فقط 3 روز معاملاتی به دلیل تعطیلات عیدوجود داشت که شاخص کل هم‌وزن نیز ۶ درصد رشد داشت.

 

بررسی روند معاملات بورس در هفته دوم سال99

 

شاخص کل  روز شنبه ۹ فروردین  رشدی ۲٫۲ درصدی را تجربه کرد که کل ارزش معاملات بورس در این روز ۳۶ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال بود. به طوریکه  در روز شنبه ۷۰۵ هزار و ۲۰ معامله انجام شد و  طی آن ۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون سهم جابجا شد.  در این روز  ارزش خرید حقیقی‌ها بیش از ۲ برابر حقوقی‌ها بود  و بیشترین ارزش معاملات سه نماد وبلمت، غگل و ومعادن را به خود اختصاص دادند.

صعود چشمگیری را در دومین روز معاملاتی هفته داشتیم و در پایان روز شاخص کل با بیش از ۱۳ هزار واحد رشد وارد کانال ۵۳۲ هزارتایی شد. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز ۲٫۸ درصد رشد داشت و تعداد معاملات از مرز یک میلیون و ۱۴۲ مرتبه گذشت. طی این معاملات بیش از ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال دادوستد شد. حجم خرید حقیقی‌ها بیش از ۷۲ درصد بود  و بیشترین ارزش معاملات شامل سه نماد وبملت، غگل و وتجارت به ترتیب با ۲ هزارو ۴۶۵، ۲هزار و ۴۵۶ و هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، شد.

دوشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته بودکه در این روز شاخص کل با افتی ۳ هزار واحدی  همراه شد که درنهایت روندی صعودی به خود گرفت و توانست  ۲۰۰۰ واحد نیز رشد داشته باشد.  هم چنین بدلیل تاخیر   اغاز کار در این روز با اعتراض  همراه بود  در این روز ارزش کل معاملات بورس بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به روز قبل افتی ۵ هزار میلیاردی را نشان می‌داد. در جریان معاملات روز دوشنبه نماد ومعادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد حکشتی بیشترین تاثیر منفی را شاخص کل داشتند.

ارزش کل معاملات این هفته از مرز ۱۵۲ هزار میلیارد ریال گذشت  این درحایست که میانگین ارزش معاملات روزانه نزدیک ۵۱ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته رشدی ۵۵ درصدی داشته است. همچنین میانگین حجم معاملات روزانه نیز در پایان این هفته به ۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته ۶۳ درصد بیشتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا