اخبار بورس

بورس فردا چهارشنبه 2 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

بورس فردا چهارشنبه 2 مهر 99 چگونه خواهد بود؟ با توجه به وعده وعید و انتشار اخبار مثبت، سرمایه گذاران بازار بورس همواره به دنبال مشاهده تاثیرات آن بر روند بازار هستند. آنها معتقدند که مسئولان و متولیان بازار بورس همانقدر که در سخن گفتن تبحر دارند نیز عمل کنند.

با توجه به ریزش 25000 واحدی شاخص بورس در 1 مهر 99 و حمایت های صورت گرفته حقوقی ها از گروه های خودرویی،  شاخص کل به میزان 12000 واحد در ساعات پایانی معاملات افزایش یافت و تقریبا از فشار فروش در برخی سهم ها کاسته شد و می توان چنین برداشت نمود که فردا نیز به رشد صعودی خود ادامه دهد و نزدیک به کانال 1600000 واحدی شود.
دلیل اصلی این وضعیت بازار رفتار هیجانی تازه واردان و نوسهامداران می باشد امیدواریم که این افراد به آینده این بازار ایمان داشته باشند و با مشاهده کوچکترین اصلاح صف نشین نباشند.

پیشبینی وضعیت بازار بورس در 2 مهر 99

با توجه به صحبت های حسن روحانی در اوایل سال 99 اینکه “مردم باید همه دارایی هایشان را به بورس بسپارند” و حمایت رهبری از بورس با آزادسازی سهام عدالت انتظار می رفت که بازار بورس رونقی بیشتر از 6 ماه به خود ببیند اما این رشد و حمایت در مرداد و شهریور به کمترین حد خود رسید و اکنون سرمایه گذاران انتظار حمایت مجدد دولت از این بازار را دارند.

با توجه به ریزش ۱۳,۹۶۹ (-۰.۸۸٪) ، شاخص کل بازار بورس به ۱,۵۸۱,۱۹۲ رسید، اما وضعیت این بازار در چهارشنبه 2 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

کارشناس بازار سرمایه، محمد خبری زاد 1 ماه پیش (2 شهریور 99) در رابطه با وضعیت فردا بورس گفت : حمایت از بازار بورس و سرمایه ، نتایج حاصل شده از جلسه 1 شهریور 99 شورای عالی بورس بود. 14% از کل فروش های امروز بازار بورس مربوط به حقوقی ها بود.

وی در ادامه افزود : تقویت قیمت تقاضا ، گام بعد از کاهش فروش حقوقی ها می باشد و با توجه به ریزش‌های اخیر احتمالا تا پس‌فردا این سیر نزولی به پایان برسد.

اما اکنون با گذشت 30 روز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده و برخی از سهم ها همچون خودرویی ها به کف قیمت خود رسیده ، برخی از سهم ها همچون فولاد و فملی در حالت خنثی بوده و فقط سهم های اندکی رنگ سبز به خود دیدند.

توقع سرمایه گذاران و فعالان بازار بورس از متولیان این بازار بیش از این می باشد آنها معتقدند که همانطور که در روز های سبز بازار ، متولیان در انجام اقدامات اصولی و زیرساختی سهل‌انگار و بی‌دقت بودند، اکنون نیز بی توجهی خود را فقط به سبک دیگری نشان می دهند.

در این مدت اینها فقط در گفتگوی توئیتری و فعالیت در صفحات مجازی از یکدیگر پیشی گرفتند، اما در واقعیت کاری از پیش نمی برند و فقط این وعده و وعید آنها است که مردم ار دلگرم کرده است.

همانطور که این روز ها می شنویم ، 1% از سرمایه ملی به بازار بورس اختصاص می یابد ، ما از بازار حمایت می کنیم، عرضه صندوق های ETF دولتی با 20% تخفیف و یا اینکه بانک‌ها مجاز به خرید برای حمایت از بازار شدند اقداماتی است که جهت کاهش صف فروش و رشد نزولی شاخص بورس در نظر گرفته شده اما کسی تاثیر آن را دیده است؟؟؟؟

کاهش این آقایان مسئول بدانند که سرمایه گذاران بازار بورس همه ثروتمند و مرفه و بی درد نیستند و برخی با پول فروش خانه و ماشین و دریافت وام بانکی در این بازار سرمایه گذاری نموده است تا بتواند امورات زندگی خود را بگذراند. برخی نیز برای تامین مهریه عقب افتاده همسر و یا تهیه دارو های گران قیمت و کمیاب وارد این بازار شدند.

ما نمی گوییم که سرمایه گذاران تازه وارد در ریزش اخیر بازار بی تقصیرند ، خیر !!! اما همان تازه وارد ها با تشویق شما وارد بازار بورس شدند که با مشاهده 2 روز منفی به دلیل ترس از دست دادن سرمایه در صف های سنگین فروش قرار گرفتند. اما اکنون نوبت شماست که برای کسانی که سهامداری کردند و ماندند باید به وعده های خویش جامه عمل بپوشانید و رنگ سبز را به بذار برگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا