اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

نتایج نوبت اول آزمون سراسری منتشر شد

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش کارنامه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ منتشر گردید که در ادامه می‌توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۲

آزمون سراسری امسال با تغییراتی همراه گردید به گونه‌ای که نوبت اول آن در دی ماه برگزار شد و نوبت دوم در تیرماه انجام خواهد گرفت.
حال در آخرین خبرها دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد نتایج نوبت اول آزمون سراسری اعلام گردید.
بر اساس این اطلاعیه نتایج این آزمون که حاوی نمرات خام متقاضیان می باشد بر روی سامانه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می توانند با وارد کردن اطلاعات لازم نسبت به مشاهده کارنامه خود اقدام نمایند.
لازم به ذکر است که در این آزمون که در روزهای بیست و نهم و سیهم دیماه برگزار گردید ۹۷۸ هزار و ۴۶۷ داوطلب که ۶۰ درصد از آنها را زنان و ۴۰ درصد از آنان را مردان تشکیل می دادند به رقابت با یکدیگر پرداختند.
بررسی نشان می دهد که از این میان بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب می باشد و بعد از آن گروه آزمایشی علوم انسانی با داشتن ۳۰۹ هزار داوطلب در رده دوم قرار گرفت.
گروه هنر با داشتن ۳۹ هزار داوطلب کمترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است که برای شرکت در نوبت دوم این آزمون که در تیر ماه برگزار می گردد داوطلبان از تاریخ ۱۵ فروردین لغایت ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا