اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

تعداد ثبت نام کنندگان در نوبت اول کنکور افزایش یافت

در زمان های مقرر شده برای ثبت نام در دوره اول آزمون سراسری ۱۴۰۲، نهصد و شصت هزار داوطلب شرکت نمودند که در روز گذشته فرصتی برای افراد جامانده از ثبت نام در این آزمون فراهم گردید که تعداد افراد ثبت نام کننده به ۹۷۹ هزار نفر افزایش پیدا کرد. در ادامه می‌توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در نوبت اول کنکور

با توجه به تغییراتی که در روند برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ایجاد شد، قرار بر این گردید این آزمون سراسری در دو نوبت برگزار گردد.

بر این اساس آزمون اول در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری و آزمون دوم در روزهای چهاردهم و پانزدهم تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

ثبت نام برای شرکت در نوبت اول این آزمون از روز ۸ آبان شروع و تا چهاردهم آبان ماه ادامه داشت که پس از آن این زمان تا هجدهم تمدید گردید.

حال در روز گذشته فرصتی برای افرادی که موفق به ثبت نام در دوره اول این آزمون نشده‌اند، فراهم گردید و جاماندگان توانستند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دکتر علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در آخرین خبر ها اعلام کرد در نخستین مرحله آزمون ورود به دانشگاه ها، حدود ۹۷۹ هزار داوطلب ثبت نام نموده اند.

وی در ادامه گفت: در این آزمون از لحاظ سابقه تحصیلی، سهم آموزش و پرورش ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد می باشد.

نتایج دوره اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در نیمه اول اسفند ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود که این نتیجه شامل نمره خام و نمره آزمون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا