اطلاعیه ها

روش های دریافت شماره شبا تمام بانک ها در ایران

استفاده از شماره شبا روشی آسان برای نقل و انتقال های مالی است. به همین خاطر آشنایی با روش های دریافت شماره شبا به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برای جابجا کردن مبالغ سنگین، به‌راحتی شماره شبا را به دست بیاوریم. در این نوشتار قصد داریم شما را با روش های دریافت شبا آشنا کنیم.

روش های دریافت شبا

شماره شبا تمام بانک ها برای جابجا کردن پول آن‌هم با مبالغ سنگین به کار می رود. همه ما حداقل یک بار هم که شده به شماره شبا نیاز پیدا می کنیم؛ بنابراین در هر یک از بانک ها که حساب داشته باشیم، بهتر است با روش های دریافت شبا آشنا باشیم تا بتوانیم شماره شبا مخصوص به حساب خودمان را در هر بانکی که هست سریع و ساده دریافت نماییم.

شماره شبا که مخفف شناسه حساب بانکی ایرانی است یک کد منحصربه‌فرد و یکتا محسوب می شود. این کد که برای یکپارچه نمودن سیستم‌های بانکی طراحی شد، پس از گذشت چند سال توانست جایگاه ویژه ای بین مشتریان بانک های مختلف پیدا کند. چرا که امنیت و سرعت بالای آن زبانزد خاص و عام شده است.

علاوه بر این عدم بروز خطا هنگام انتقال وجه با شماره شبا، باعث شده تا اعتماد کاربران نسبت به آن افزایش پیدا کند. به همین خاطر علاوه بر سایت های اینترنتی، تمام بانک ها امکان استعلام و محاسبه شماره شبا را برای مشتریان خود فراهم آورده اند. برخی از سایت های خصوصی هم ترتیبی داده اند تا مشتریان هر بانک بتوانند با مراجعه به آن ها شماره شبا حساب خود را به دست بیاورند.

مراجعه به بانک برای دریافت شبا

مراجعه به بانک برای دریافت شبا

یکی از راحت ترین راه ها برای به دست آوردن شماره شبا هر کدام از حساب های بانکی، رفتن به بانک به صورت حضوری است. به این ترتیب شما می توانید از متصدیان بانک بخواهید تا شماره شبا شما را برایتان استعلام بگیرند.

 

برداشتن شماره شبا از روی کارت بانکی

در صورتی که کارت بانکی شما جدید باشد، حتماً شماره شبا حسابتان روی آن درج شده است. در سال های اخیر که استفاده از شماره شبا رواج پیدا کرده، بیشتر بانک های ایرانی بر اساس مصوبه بانک مرکزی، ملزم به درج شماره شبا روی کارت شده‌اند. اگر کسی باشد که هنوز از کارت قدیمی خود استفاده می کند، احتمالاً شماره شبا روی کارت بانکی او نوشته نشده است؛ بنابراین این افراد می توانند از روش های دیگری برای استعلام شبا استفاده کنند.

محاسبه آنلاین شبا از طریق سایت بانکی

محاسبه آنلاین شبا از طریق سایت بانکی

در حال حاضر اکثر بانک های ایرانی این امکان را فراهم آورده اند تا مشتریان آن ها بتوانند با وارد کردن شماره حساب، شماره شبا را استعلام بگیرند. بیشتر بانک‌های دولتی و خصوصی سامانه ای را طراحی کرده اند که امکان تبدیل شماره حساب و شماره کارت بانکی به شماره شبا را فراهم کرده است. این روش بسیار ساده است و توسط بسیاری از مشتریان بانک‌ها انجام می‌شود، اما گاهی اوقات هم کاربران به خاطر پیچیده بودن سایت بانک ترجیح می دهند از روش های دیگری استفاده کنند.

 

استفاده از اپلیکیشن بانکی برای دریافت شبا

بعضی از اپلیکیشن های بانکی و اینترنت بانک ها هستند که به‌راحتی به کاربران اجازه می‌دهند تا به شماره شبای خود دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از خدمات این اپلیکیشن ها باید ابتدا آن ها را نصب کنید و روی تلفن همراه شما فعال باشد تا بتوانید به بانک مورد نظر مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت بانک و وارد شدن به حساب شخصی، می توانید شماره شبا را از این روش به دست بیاورید.

 

استفاده از خدمات سایت های آنلاین

محاسبه شماره شما از طریق سایت های خصوصی و آنلاین کار بسیار ساده‌ای است که می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که کارت بانکی خود را در اختیار ندارید، می توانید با استفاده از شماره حساب یا شماره کارت بانکی به شماره شبا برسید. سایت های آنلاین که در زمینه دریافت شبا فعالیت می کنند، زیاد هستند و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید آن ها را پیدا کنید.

نکته: این سایت ها برای دریافت شماره شبا، هزینه های بسیار اندکی را به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

 

دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت

در حال حاضر سایت های آنلاین که در بخش پیش به آن ها اشاره کردیم، ترتیبی داده اند که مشتریان هر بانک در ایران بتوانند شماره ۱۶ رقمی کارت را به شماره شبا تبدیل کنند. با توجه به اینکه کارت بانکی همه جا در دسترس افراد است و اغلب افراد این شماره را حفظ هستند، به‌راحتی می توانند از خدمات اینترنتی استفاده کنند و شماره کارت را به شماره تبدیل نمایند.

دریافت شماره شبا با شماره حساب

دریافت شماره شبا با شماره حساب

برای به دست آوردن شماره شبا می توان از شماره حساب بانکی هم استفاده کرد. تفاوتی ندارد که شماره حساب شما مربوط به بانک ملی باشد یا ملت، می توانید از خدمات سایت های اینترنتی استفاده کنید و با پرداخت هزینه‌ای بسیار ناچیز، شماره حساب را به شماره شبا تبدیل نمایید.

 

دریافت شماره شبا از عابر بانک

یکی دیگر از روش های دریافت شبا که به صورت حضوری انجام می شود، مراجعه به عابر بانک است. در حال حاضر می توان پس از دریافت موجودی از طریق عابر بانک، شماره شبا را هم به دست آورد. البته باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که شماره شبا هر بانک را باید از عابر بانک همان بانک بگیرید. به عنوان نمونه اگر به شماره شبا بانک ملی نیاز دارید. حتماً باید به عابر بانک های بانک ملی مراجعه کنید.

 

معرفی سایت معتبر برای دریافت شبا

از آنجا که افراد سودجو بسیار هستند و امکان کلاه‌برداری های اینترنتی وجود دارد، پیدا کردن سایت های معتبری که بتوان از خدمات آن ها استفاده نمود و شماره شبا را دریافت کرد، نیاز به تحقیق و بررسی دارد. باید بدانید که سایت های معتبر که در این زمینه فعالیت می کنند، حتماً باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند. اگرچه این سایت ها برای استعلام شبا کارمزد دریافت می کنند، اما این هزینه بسیار ناچیز است.

بنابراین اگر متوجه شدید که در سایتی برای ارائه خدمات هزینه های بالایی دریافت می شود به آن ها مراجعه نکنید. در سایت های معتبر شما می توانید علاوه بر شماره شبا حساب خودتان، شماره شبا هر فرد دیگری را هم به دست بیاورید. دارا بودن پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارائه خدمات آنلاین در هر ساعت شبانه روز از دیگر ویژگی‌هایی است که این سایت ها دارند.

 

سخن پایانی

اگرچه دریافت شماره شبا به صورت حضوری امکان پذیر است، اما استفاده از روش های اینترنتی همیشه به‌صرفه تر است. چرا که هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم نیازی نیست هزینه های زیادی بپردازید. به منظور استعلام شماره شبا تمام بانک ها در ایران، می توانید از خدمات سایت تبدیل ۲۴ استفاده کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات دقیق تر، می توانید به سایت اصلی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا