اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

به زودی مرغ نیمایی وارد بازار میشود

حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در اظهارات خود عنوان کرد از حدود ۱۰ روز دیگر مرغ هایی وارد بازار می گردد که تولید آنها با ارز نیمایی انجام گردیده است به گونه ای که قیمت تمام شده تولید هر کیلو گرم مرغ زنده نزدیک به ۵ هزار تومان می باشد. او در ادامه اضافه کرد با توجه به اینکه قیمت عرضه مرغ زنده هم اکنون در بازار ۳۰ هزار تومان می باشد در صورتی که قیمت‌های بازار واقعی نگردد به تولیدکنندگان آسیب های جدی وارد می شود در ادامه میتوانید خبر کامل عرضه مرغ نیمایی در بازار را بخوانید:

طرح جدید دولت برای بازار مرغ

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار می‌شود.

تسنیم گزارش داد، حبیب اسدالله‌نژاد اظهار کرد: با این شرایط قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به ۵ هزار تومان است که حدود ۶ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد. اسدالله‌نژاد افزود: هم‌اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است. اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولید‌کنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد. در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نبوده و به زیان تولیدکننده است.

این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به صورت فریز شده باشد، اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا