اخبار مهم اقتصادی

افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ!!

در هفته های اخیر وزیر کشور خبری را مبنی بر افزایش قیمت بعضی از کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعلام کرد و حالا به دنبال پرداخت یارانه های نقدی در بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بعضی از کالاهای اساسی به منظور اصلاح یارانه دچار افزایش قیمت شدند. در ادامه خبر کامل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

جزییات افزایش قیمت بعضی از کالاهای اساسی

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، حدود ۳۶ روز پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

در همین زمینه خبرگزاری فارس گزارش داد: قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۷۶ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان افزایش می‌یابد.

این ارقامی در حالی امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد که از روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت کالاهای اساسی صورت گرفت. در حالی که قیمت‌های اعلامی نزدیک به این ارقام بودند، نهادهای ذی‌ربط آن را تکذیب کردند.

مرغ و تخم مرغ

مسئولان دولت معتقدند که این افزایش قیمت‌ها در راستای اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام شد. بر همین اساس یارانه‌های نقدی از بیستم اردیبهشت ۱۴۰۱ بر مبنای دهک‌بندی‌ها برای هر نفر به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

حال دولتمردان معتقدند که این یارانه کمک معیشتی برای خانوار چهار نفره سه دهک اول در ماه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. یعنی فقط ۸۱۴ هزار تومان این یارانه صرف خرید سبد کالاهای اساسی با قیمت‌های جدید می‌شود. حال باید دید واکنش بازار در برابر قیمت‌های جدید چه خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا