اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

افزایش شدید قیمت مسکن در ایران

با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در ایران، باید دید آیا وعده‌های دولت در جهت کاهش قیمت این بازار اجرایی می‌شود یا خیر؟ که در ادامه می توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

وعده های دولت در جهت کاهش قیمت مسکن

در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شدید قیمت مسکن در سراسر ایران بوده به گونه‌ای که بر اساس آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی قیمت متوسط هر متر واحد مسکونی در شهر تهران حدود ۴۸ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.
سید محمود فاطمی کارشناس ارشد مسکن در این خصوص گفت سیاست‌های دولت در خصوص کنترل قیمت مسکن تا به حال تار ساز نبوده است و اگر اقداماتی در جهت ساخت مسکن های ملی انجام گردد می تواند به متعادل سازی این بازار کمک نماید.
وی در ادامه گفت چنانچه وضعیت کنونی ادامه دار شود باید گفت سال آینده سال سختی برای بازار مسکن خواهد بود اما در صورتی واحدهای آپارتمانی نهضت مسکن ملی به متقاضیان آنها تحویل داده شود می‌تواند به کاهش سرعت افزایش قیمت مسکن کمک نماید.
ابراهیم رئیسی در آخرین سفر خود به یزد اعلام کرد تا پایان دولت سیزدهم حدود ۴ میلیون مسکن ساخته می‌شود که چنانچه وعده رئیس‌جمهور عملی گردد می تواند به عنوان یک محرک اصلی در کاهش قیمت مسکن شناخته شود.
در حال حاضر عواملی مانند افزایش قیمت مصالح ساختمانی بالا رفتن قیمت دلار و نوسانات تورم باعث افزایش شدید قیمت مسکن در ایران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا