اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

رکود شدید در بازار مسکن

در چند ماه اخیر به دنبال افزایش شدید قیمت در بازار مسکن با میزان تقاضای بسیار کمی در این بازار رو به رو بوده ایم که در ادامه می توانید خبر کامل آن را بخوانید:

افزایش قیمت مسکن و کاهش توان مردم برای خرید

با توجه به اینکه در حال حاضر با رکود شدید در بازار مسکن رو به رو هستیم، گلایه مشاورین املاک و بورسی های مسکن بر این اساس است که درخواست خرید برای مسکن بسیار کاهش یافته و فروشندگان به شدت افزایش یافته اند.

با توجه به این افزایش فروش متاسفانه درخواستی برای خرید وجود ندارد و مشاورین املاک بر این مسئله گله مند هستند که خرید مسکن به طور کلی متوقف شده است و بودجه مردم به خرید مسکن کفایت نمی دهد.

املاکی ها خواستار ایجاد شرایطی برای تامین بودجه خریداران هستند.

روزانه خریداران زیادی به واسطه قیمت گران مسکن مراجعه می‌کنند و درخواست دارند تا شرایطی موزون با قدرت خرید آنها فراهم شود تا بتوانند خانه‌دار شوند .

متاسفانه با وجود فراهم شدن وام های مسکن توسط بانک های مختلف باید متذکر این مسئله باشیم که این وام‌ها هم کمکی به خریداران نمیتوانند داشته باشند .

شاید علت اصلی قیمت بالای مسکن بخصوص در کلانشهرها همین امر باشد از طرفی بسیاری از خریداران حتی توان پرداخت اقساط این وام‌ها را هم ندارند.

مشاورین املاک معتقدند که میزان درآمد عموم مردم تنها برای گذران امور روزمره کافی است و عموم مردم توانایی پس انداز ندارند بنابراین برای آنها امکان پرداخت اقساط وام مسکن هم فراهم نیست.

شاید این مهم یکی از دلایل افت شدید بازار مسکن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا