اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

آیا یارانه نقدی افزایش پیدا میکند؟

با توجه به صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه امکان ارائه کالاهای اساسی بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ وجود ندارد پس احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی از نیمه دوم سال وجود دارد. در ادامه می‌توانید خبر کامل افزایش یارانه نقدی را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

آیا یارانه ها افزایش پیدا میکند؟

از ابتدای سال ۱۴۰۱ نظام پرداخت یارانه ها اصلاح شد و بر آن اساس مبلغ یارانه نقدی با توجه به دهک های درآمدی به ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان تغییر پیدا کرد.

قرار بر آن بود که تا زمان آماده شدن زیرساخت های لازم یارانه به صورت نقدی پرداخت شود و بعد از آن کالابرگ الکترونیک جای یارانه نقدی را بگیرد.

با توجه به این موارد دولت قرار بود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و منابع به دست آمده از این حذف را در قالب کالا بر به مردم ارائه دهد اما باید قیمت کالاهای اساسی بر اساس شهریور۱۴۰۰ محاسبه می‌شد.

در حال حاضر دولت اعلام کرده است که امکان پرداخت کالاهای اساسی با قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ را ندارد و باید کالاها با قیمت جدید به مردم ارائه گردد.

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص اظهار کرد قرار است اگر قیمت ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم گردد.

این گفته میرکاظمی قطعاً به معنای افزایش مبلغ یارانه نقدی میباشد.

حال باید منتظر ماند و دید که این افزایش قیمت مبلغ یارانه ها چه زمانی اعمال می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا