اخبار مهم اقتصادی

احتمال قطع شدن یارانه نقدی از شهریور ماه

آیا مرداد ماه آخرین واریز نقدی یارانه ها خواهد بود؟

با اینکه از ابتدا قرار بود که پرداخت نقدی یارانه ها فقط در دوره اول صورت بگیرد و از دوره های بعد به صورت کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار بگیرد اما دولت اعلام کرد که به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم تا زمانی که بستر مناسب جهت توزیع کالابرگ الکترونیکی فراهم نشود پرداخت به صورت نقدی صورت می گیرد.

اما در حال حاضر زمزمه‌هایی در خصوص قطع شدن پرداخت یارانه نقدی به گوش می رسد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

توزیع کالابرگ از شهریور ماه؟

تغییر در نظام پرداخت یارانه ها که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ صورت گرفت تاکنون ادامه داشته است.

با اینکه قرار بود از ماه دوم پرداخت نقدی یارانه ها جای خود را به کالابرگ الکترونیکی بدهد اما با این حال پرداخت نقدی یارانه ها تا تیرماه ادامه داشته و خبرها حاکی از آن می باشد که یارانه مرداد ماه نیز به صورت نقدی پرداخت می گردد.

حال سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در آخرین خبرها اعلام کرده است که به دلیل اینکه تاکنون زیرساخت‌های لازم برای توزیع کالابرگ الکترونیکی آماده نبود دولت یارانه ها را به صورت نقدی واریز کرد.

اما در حال حاضر با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های کافی، به احتمال زیاد یارانه از شهریور ماه به صورت کوپن ارائه می گردد.
در حالی که بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به پرداخت نقدی یارانه ها به دولت انتقاد کرده اند معتقد هستند که دولت به تازگی دیگر مسئله تغییر در شیوه پرداخت یارانه ها را مطرح نمی کند.
با توجه به این موارد مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس به دولت طرحی را ارائه داده که به پرداخت یارانه نقدی خاتمه دهد و توزیع کالابرگ را شروع کند.

از همین رو پیش بینی می شود که یارانه مرداد ماه آخرین پرداخت یارانه نقدی باشد.

متن قانون بودجه

همچنین در متن قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است :

« ‌به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه‌التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد. چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلاً ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی را از طرق کالابرگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و به طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین‌شده تهیه کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا