آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

نحوه شکایت از کارگزاری های بورس چگونه است؟

شاید این سوال در ذهن شما نیز مطرح شود که اگر فردی که از سیستم های کارگزاری ناراضی است و درخواست شکایت دارد باید به کجا و یا چه سایتی مراجعه کند؟ باید گفت که برای پاسخگویی به سوال”نحوه شکایت از کارگزاری های بورس چگونه است؟ ” میتوان از برخی سایت های اینترنتی استفاده کرد و گزارش تخلف کرد.

ممکن است در ثبت سفارش خرید و فروش سهام و انجام معاملات بورسی اشتباهات و مشکلاتی از سوی کارگزاری ها وجود داشته باشد که برای سرمایه گذاران و صاحبان سهام خوشایند نباشد.

به طور مثال یکی از مشکلاتی که سیستم کارگزاری بورس دارند این است که برای انجام معاملات و ارائه خدمات بسیار کند هستند و حتی برخی مواقع موجودی و یا اعتبار سرمایه گذار را دقیق نشان نمی دهد همین موضوع خاطر بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان سهام را مکدر ساخته.

نحوه شکایت از کارگزاری های بورس چگونه است؟

نحوه شکایت از کارگزاری های بورس چگونه است؟
نحوه شکایت از کارگزاری های بورس چگونه است؟

برای ارائه شکایت و اختلال هایی که در سیستم کارگزاری های بورس وجود دارد سرمایه گذاران و صاحبان سهام میتوانند، به سازمان بازرسی کل کشور قوه قضاییه به آدرس اینترنتی : shekayat.bazresi.ir مراجعه نموده و اعلام شکایت کرده و به صورت اینترنتی، تخلف مورد نظر خود را ثبت سیستمی کنند و کد رهگیری برای پیگیری تخلف اعلامی دریافت کنند.

علاوه بر این روش دیگری نیز جهت اعلام شکایت از کارگزاری های بورس وجود دارد و آن هم مراجعه به سامانه رسمی ثبت تخلفات سازمان بورس اوراق بهادار می باشد.

از این رو افرادی که از کارگزاری‌ها شکایت دارند می‌تواند شکایات خود را به شکایات سازمان بورس به آدرس seo.ir اعلام کنند و طبق تاکیدات انجام شده به تمام شکایات رسیدگی و پاسخ داده می‌شود. افرادی که از خدمات کارگزاری های بورس رضایت ندارند و اقدام به شکایت از راه های فوق می کنند، باید این از این موضوع آگاه باشند که این شکایات ظرف 2 الی 4 هفته رسیدگی میشود و نتیجه آن به فرد اعلام خواهد شد.

از آنجایی که بازار بورس این روز ها بازدهی چشمگیری نسبت به بازار های موازی خود دارد بسیاری از افراد  اقدام به ثبت نام در بورس با استفاده از ثبت نام در سامانه سجام و اخذ کد بورسی می کنند و تعداد این افراد روزانه رو به افزایش می باشد از طرفی خدمات ارائه شده برای معاملات هنوز به اندازه کافی بهینه نشده است تا همه افراد بتوانند بدون مشکل معاملات خود را انجام دهند.

به صورت کلی از اشکالات اصلی سیستم کارگزاری های بورس، کند بودن سامانه معاملاتی ، عدم خرید عرضه اولیه با وجود ثبت سفارش خرید از سوی سرمایه گذار، است که شاید بسیار برای افراد غیرقابل تحمل باشد و این موضوع بی تاثیر از کند بودن سرعت اینترنت در ایران نیست.

اما با این حال باید به این نکته اشاره کنیم که این موضوع کند بودن سیستم کارگزاری های بورسی همیشگی نیست و کارگزاری ها جهت جلب رضایت کاربران در صدد رفع مشکل و بهبود شرایط می باشند و ما امیدواریم که در آینده نچندان دور این مشکلات رفع شود و همه بتوانند با انجام معاملات آگاهانه از سود این بازار بهره مند شوند.

آیا امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود دارد؟

یک دیدگاه

  1. سلام عرض ادب من فریدون بهادرنیاهستم الان مدت 3ماه است که سهامم بطورکلی60 درصدبرای فروش درکارگذاری اگاه ثبت کردم یادمه کارگذاری اگاه موقع ثبت سفارش نوشته بود3تا7روزه کاری تسویه میکنم امابعدثبت نام الان3ماهه هیچ خبری نیست اخه چرا؟ اخه چرانظارت نیست چرااینکاروبامامیکنن ما اندازه کافی ازروزگارمیکشیم ولله خداروخوش نمیادلطفارسیدگی کنیدممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا