آموزش بورس

خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین چگونه است؟

در این مطلب قصد داریم خرید و فروش سهام از طریق سامانه آنلاین را بصورت تصویری آموزش دهیم. افراد دارای کد بورسی آنلاین می توانند جهت خرید فروش سهام از طریق ثبت سفارش در ساعات مشخص (8:30 الی 12:30) و در روز های معاملاتی (شنبه تا 4 شنبه) اقدام نمایند. اکنون می خواهیم نحوه ثبت سفارش خرید و فروش سهام را بصورت تصویری به شما فعالان بازار بورس آموزش دهیم.

نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین

ما در این مطلب به آموزش فرآیند خرید و فروش سهام بصورت آنلاین می پردازیم اما سرمایه گذاران باید بدانند که جهت انجام این کار فقط ثبت سفارش در سامانه معاملاتی کافی نیست زیرا انجام سرمایه گذاری موفق و همچنین انجام دادوستد بورسی سودمند نیازمند آشنایی و آگاهی افراد به انواع ابزار و روش های تحلیل همچون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می باشد.

 بیشتر بخوانید : منظور از تحلیل بنیادی در بورس چیست؟

مراحل خرید و فروش سهام بصورت آنلاین

همانطور که گفته شده گام اول برای انجام خرید و فروش سهام در بورس ثبت نام در سامانه سجام سپس انتخاب کارگزاری ، دریافت کد بورسی، دریافت نام کاربری و رمز عبور و در آخر دانلود سامانه معاملاتی مخصوص کارگزاری منتخب می باشد که در ادامه تمامی موارد را شرح خواهیم داد.

  • ثبت نام در سامانه سجام

جهت دریافت کد بورسی آنلاین برای انجام معاملات بورسی باید ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد سجام نماییم. سپس جهت احراز هویت باید با در دست داشتن مدارک شناسایی (کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه ) به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید : چگونه در بورس ثبت نام کنیم؟

  • انتخاب کارگزاری مورد نظر

بعد از انجام احراز هویت باید یک کارگزاری را انتخاب نمایید (متقاضی می تواند به تشخیص خود هر یک از کارگزاری های فعال را انتخاب نماید) بعد به سایت کارگزاری منتخب مراجعه نماید و جهت دریافت کد بورسی ثبت نام کند. 2 روز کاری پس از طی مراحل فوق باید برای احراز هویت به دفتر کارگزاری منتخب مراجعه نماید. بعد از 3 روز کاری کد بورسی شما به شماره تلفن همراه و یا پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید : کارگزاری چیست و چگونه بهترین کارگزاری در بورس را انتخاب کنیم؟

بعد از دریافت کد بورسی، یک نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به سامانه معاملات آنلاین بورس از سوی کارگزاری منتخب رای شما ارسال خواهد شد (پیامک یا به شماره همراه شما یا به ایمیل شما ارسال خواهد شد). سپس می‌ توانید با استفاده از این اطلاعات به سامانه معاملاتی آنلاین وارد شوید و با انتقال مبلغ مورد نظر بصورت آنلاین به حساب کارگزاری، خرید و فروش سهام را آغاز نمایید.

مراحل ثبت سفارش خرید و فروش سهام در بورس

جهت ثبت سفارش خرید و فروش سهام در سامانه آنلاین مراحل زیر را دنبال نمایید:

1. به سامانه معاملاتی کارگزاری که انتخاب نمودید مراجعه کنید و در فیلد مشخص شده همچون تصویر زیر نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید. می توانید در صورت فراموشی نام کاربری ، کد ملی و یا شماره تلفن همراه ثبت شده در کارگزاری را وارد نمایید و در آخر گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ثبت نام کاربری و کلمه عبور برای خرید و فروش سهام

2. اکنون وارد صفحه معاملاتی خود می شوید، حالا باید جهت ثبت سفارش خرید همچون تصویر زیر در فیلد جستجو سامانه نام نماد مورد نظر را تایپ و سپس جستجو نمایید. (اگر قصد فروش سهام دارید نیازی به جستجو نام نماد نیست میتوانید نماد را در سبد دارایی خود انتخاب نمایید).

مرحله دوم ثبت سفارش خرید و فروش سهام

3. پس از جستجو نماد صفحه ای برای شما باز میشود که در آن اطلاعاتی همچون قیمت پایانی سهام و حجم معاملات آن مورد نظر شما قابل مشاهده می باشد.

مرحله سوم ثبت سفارش خرید و فروش سهام

4. در این مرحله می توانید با انتخاب گزینه “خرید(در ساعات 8:30 الی 12:30 روز های معاملاتی) همچون تصویر زیر حجم مورد نظر را انتخاب نموده و اگر حسابتان موجودی ندارد آن را شارژ نموده و در آخر گزینه “ارسال سفارش” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت سفارش انلاین خرید و فروش سهام

معامله گران بازار بورس باید بدانند که هنگام ثبت سفارش خرید و فروش سهام اگر در طرف مقابل سفارش شما، خریدار یا فروشنده با قیمت و حجم شبیه به شما وجود داشته باشد سفارش انجام می گیرد و در غیر این صورت سفارش شما بصورت در حال انتظار باقی می‌ ماند.

کلام آخر

این مطلب جهت آموزش خرید و فروش آنلاین سهام و یا ثبت سفارش خرید و فروش سهام تهیه و گردآوری شده است امیدوارم از مطالعه آن رضایت خاطر داشته باشید و با آگاهی با روش های تحلیل سهام با توجه به مراحل فوق به خرید و فروش سهام بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا