آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

آموزش خرید آفلاین عرضه اولیه در کارگزاری مفید

هدف از انتشار این مقاله “آموزش خرید آفلاین عرضه اولیه در کارگزاری مفید” می باشد. اینکه چگونه بصورت آفلاین عرضه اولیه را خریداری کنیم سوال بسیاری از فعالان بازار بورس ایران می باشد و از آنجایی که سامانه معاملاتی هر کارگزاری متفاوت است نحوه خرید عرضه اولیه آفلاین در کارگزاری ها نیز با هم متفاوت بوده.

جهت خرید عرضه اولیه آفلاین در کارگزاری مفید باید توافقنامه ارسال سفارش عرضه اولیه را فعال نمایید در این صورت اگر حساب کاربری شما اعتبار کافی داشته باشد کارگزاری سفارش خرید شما را ثبت می نماید و دیگر نیازی نیست برای خرید عرضه اولیه اقدامی کنید.

بیشتر بخوانید : عرضه اولیه چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

نحوه خرید عرضه اولیه آفلاین در کارگزاری مفید چگونه است؟

می دانیم که ورود به بازار بورس و خرید و فروش سهام در آن نیازمند دریافت کد بورسی می باشد که برای دریافت کد بورسی باید مراحل : ثبت نام در سامانه سجام ، احراز هویت ، انتخاب کارگزاری ، ثبت نام در سایت کارگزاری و… را طی نمایید تا بتوانید با کد بورسی اقدام به خرید عرضه اولیه نمایید.

در ادامه تمامی مراحل خرید عرضه اولیه بصورت آفلاین از اولین مرحله که دریافت کد بورسی می باشد را شرح می دهیم.

  • دریافت کد بورسی

جهت دریافت کد بورسی ابتدا باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام (سامانه ی جامع اطلاعات مشتریان) اقدام نمایید و پس از دریافت کد سجام جهت احراز هویت به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید.

این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه زیر نظر سازمان بورس در جهت ایجاد سامانه یکپارچه و فراگیر و ارائه خدمات بهتر و سریع تر به سرمایه گذاران ایجاد شده است.

  • انتخاب کارگزاری

پس از ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت، نوبت به انتخاب کارگزاری میرسد. در انتخاب کارگزاری می توانید لیستی از تمامی کارگزاری های فعال را از سایت tsetmc تهیه نمایید سپس به سایت رسمی کارگزاری ها مراجعه نمایید و خدماتی که ارائه می دهند را مطالعه کنید و با هم مقایسه کنید و بهترین کارگزاری را انتخاب کنید.

بعد از اینکه کارگزاری را انتخاب نمودید، در سایت رسمی آن برای دریافت کد بورسی ثبت نام نمایید سپس جهت  احراز هویت بصورت حضوری به یکی از دفاتر کارگزاری منتخب مراجعه کنید. تقریبا 3 روز کاری پس از احراز هویت کد بورسی شما که شامل 3 حرف و 5 عدد می باشد برای شما پیامک و یا به آدرس پست الکترونیکی شما ایمیل می شود.

خرید عرضه اولیه آفلاین در کارگزاری مفید

با طی مراحل فوق و دریافت کد بورسی شما وارد بازار بورس شده و می توانید در روز ها و ساعات معاملاتی اقدام به خرید سهام نمایید.  خرید عرضه اولیه  از طریق ثبت سفارش آنلاین و آفلاین امکان پذیر می باشد. ثبت سفارش آنلاین به این معناست که شما در ساعات تعیین شده وارد سامانه معاملاتی کارگزاری مفید شده و با توجه به تعداد عرضه که در ابلاغیه ها و پیام های ناظر ذکر شده سفارش خود را ثبت می نمایید.

اما ثبت سفارش عرضه اولیه به روش آفلاین در کارگزاری مفید، کمی متفاوت می باشد و بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که شما در ساعات مشخص شده برای خرید عرضه اولیه نمی توانید آنلاین باشید. از این رو باید توافق عرضه اولیه را در سامانه معاملاتی کارگزاری مفید فعال نمایید. جهت انجام این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید : نحوه خرید عرضه اولیه بدون نقدینگی

1. وارد برنامه ایزی تریدر شوید (easytrader)

در گام اول باید نرم افزاری ایزی تریدر را در گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر باز کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. سپس در نوار ابزار سمت راست صفحه گزینه “پروفایل” را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

2. گزینه “توافقنامه ها” را انتخاب کنید

پس از انتخاب پروفایل صفحه ای برای شما نمایان می شود که در آن باید مطابق شکل زیر “توافقنامه ها” را انتخاب کنید.

نحوه خرید عرضه اولیه آفلاین در کارگزاری مفید

3. فعال کردن توافق ارسال سفارش عرضه اولیه

پس از انتخاب گزینه توافقنامه ها ، وارد صفحه ای می شوید که باید گزینه “توافق نامه ارسال سفارش عرضه اولیه” را فعال نمایید.

فعال کردن توافقنامه ارسال سفارش عرضه اولیه

در صورتیکه توافقنامه را مشاهده نکرده باشید ، بجای کلید خاموش و روشن، “مشاهده نشده” می بینید و زمانیکه روی آن کلیک نمایید متن کامل توافقنامه برای شما نمایان می شود که در انتهای آن باید گزنیه “میپذیرم” را انتخاب کنید.

توافقنامه ارسال سفارش عرضه اولیه در کارگزاری مفید

با انجام مراحل فوق، در صورتیکه حساب شما شارژ کافی داشته باشد کارگزاری مفید در روز های سفارش گیری عرضه اولیه، سفارش شما را ثبت می نماید. که به آن ثبت سفارش به روش آفلاین رد کارگزاری مفید می گویند.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا