اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

اعلام قیمت خودروهای وارداتی

خبر قطعی شدن واردات خودرو و نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی توسط وزارت صمت اعلام شد. خبر کامل در این مورد را در ادامه بخوانید.

قیمت خودروهای وارداتی قطعی است؟

طبق یکی از بندهای آیین نامه واردات خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو باشد بنابراین قانون قیمت تمام شده ضربدر قیمت ارز در کنار این قیمت باید حقوق گمرکی، سود بازرگانی و… را هم اضافه کرد. بعد از آن نیز خودرو در بورس کالا عرضه میشود و به دلیل رقابت ممکن است قیمت آن بالاتر برود.

سخنگوی وزارت صمت در مصاحبه خود با یک برنامه رادیویی گفت هفتاد هزار خودرو تا آخر سال وارد می‌شود و آیین‌نامه آن نیز منتشر شده است. البته در رابطه با موضوع واردات خودرو افراد مخالفی وجود داشتند که مانع از این امر می شدند اما هم اکنون مانعی وجود ندارد.
امید قالیباف در این رابطه گفت متقاضیان واردات خودرو تا ۱۹ شهریور فرصت دارند که درخواست شان را طبق آیین نامه ی منتشر شده به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت ارسال کنند و تا آخر شهریور بررسی و اسامی شرکت ها اعلام می شود و بعد از آن ثبت سفارش می شود. ضمن اینکه تا امروز هم شرکتهایی که در حوزه واردات خودرو فعال هستند مذاکرات زیادی با خودروسازان داشته اند و از این حیث مانعی نمی بینیم.
او اضافه کرد: در مورد تعرفه هم طبق آنچه که آیین نامه گفته است، باید خودرو در بورس کالا معامله شود یعنی قیمت دلاری آن ضربدر معادل ریالی و اگر ۱۰ هزار دلار است ضربدر ۳۰ هزار تومان میشود ۳۰۰ میلیون تومان. و با این قیمت پایه در بورس عرضه می شود. آنجا رقابت می خورد و ممکن است آنجا ۵۰ یا ۷۰ ۸۰ میلیون تومان به قیمت آن اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا