اخبار بورس

واریز سود 90 شرکت بورسی از طریق سامانه سجام انجام شد

به گفته حسین قشمی مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت سپرده گذاری مرکزی، تا تاریخ 25 آذر ماه 99، حدود 90 شرکت بورسی نسبت به توزیع سود از طریق سامانه سجام اقدام نمودند.

مشاهده جدیدترین اخبار بازار سرمایه:

پیش بینی بازار بورس فردا اول دی ماه 99

زمان برگزاری مجمع افزایش سرمایه 156 درصدی “مادیرا”

طرح حمایت معیشتی 100 و 120 هزار تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

واریز سود 90 شرکت بورسی از طریق سامانه سجام انجام شد

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، حسین قشمی در رابطه با واریز سود بیش از ۱۰ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام اظهار داشت: سامانه جامع توزیع سود طبق درخواست سهامداران خرد و ناشران بورس و فرابورس در سال ۹۸ تشکیل شد. بعضی از ناشران باتوجه به درخواست خود، سود سهامداران را از طریق اطلاعات حاضر در این سامانه واریز کردند.

وی افزود: در سال ۹۹ این سامانه کار را بصورت جدی آغاز کرد و تصور این بود در سال جاری نهایتا ۱۰۰ ناشر می توانند از این سامانه جهت توزیع سود استفاده کنند اما از اول سال تا ۲۵ آذر ۹۰ شرکت بورسی از سامانه توزیع سود سجام استفاده کردند. در حال حاضر ۱۹ میلیون تراکنش به منظور واریز سود از طریق این سامانه صورت گرفته است‌.

این مدیر ،پرداخت ها درخصوص تصویب قانونی مبنی بر واریز سود از طریق سامانه سجام توضیح داد: طی جلساتی که در شورای عالی بورس برگزار شده این امر تصویب شده به طوری که می توانیم این نوید را به سهامداران بدهیم واریز سود سهامداران از طریق این سامانه انجام خواهد شد. در ۶ ماهه نخست سال ۴۵ شرکت از طریق سامانه سجام توزیع سود کرده اند در حالی که طی دو ماه گذشته به این تعداد ۵۰ شرکت دیگر افزوده شده است. اکنون ۱۵ شرکت دیگر نیز قصد دارند سود را از این طریق واریز کنند. شرکت های سرمایه گذاری که یکبار برای واریز سود از این سامانه استفاده کردند به دلیل صرف جویی در زمان و هزینه گفتند دیگر قرار نیست به قبل باز گردیم.

قشمی اضافه کرد: درخصوص مطالبات سهام افراد یک پنل جداگانه ای طراحی و آزمایش شده، ناشران که برآوردی از سود دارند و صورت مالی آنها بررسی شده می توانند مطالبات را از طریق این پنل به سپرده گذاری مرکزی انتقال دهند، سپس مطالبات آنها براساس اطلاعاتی که در سامانه سجام به ثبت رسیده، پرداخت خواهد شد.

ناشرانی که از سال ۹۰ تا ۹۹ مجامعی داشتند که نتوانستند سودی مبنی بر آن را واریز کنند یا سهامداران آنها در دریافت با مشکل برخورد کردند می توانند با استفاده از پنل مطالبات جامع توزیع سود اقدامات لازمه را انجام دهند و معوقات را واریز کنند.

یک دیدگاه

  1. متاسفانه سود سهام صبا تامین از طریق سجام پرداخت نشده و سهامداران این سهم برای دریافت سود به بانک پارسیان فراخوانده شدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا