اخبار مهم اقتصادی

طرح حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار و 100 هزار تومان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به ازای هر فرد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی حمایت معیشتی 120 هزار تومانی و به اعضای خانواده هایی که هیچ یک از آنها حقوق بگیر و بیمه پرداز نیستند شامل طرح حمایت معیشتی 100 هزار تومانی خواهند شد که اولین مرحله آن در 27 آذر ماه 99 واریز شد.

 مشاهده آخرین اخبار اقتصادی:

پیش بینی بازار بورس فردا 1 دی ماه 99

شرکت سایپا از محصولات جدید در 3 سال آینده خبر داد

آغاز طرح فروش ویژه ایران خودرو در آخرین روز پاییز

چه کسانی شامل حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار و 100 هزار تومانی می شوند؟

حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی ماهیانه به ازای هر نفر، به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، هر نفر ماهیانه ١٢٠ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

و حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر طبق اطلاعیه وزارت رفاه، افرادی که مشخصات زیر را به صورت همزمان داشته باشند، مشمول حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر خواهند شد:

  1. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند.
  2. کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند.
  3. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند.
  4. بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند.
  5. خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

 مراحل پرداخت طرح حمایت معیشتی

این طرح از آذر ماه به مدت ۴ ماه پرداخت خواهد شد و اولین مرحله واریزی آن طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ٢۴ روز ۱۳۹۹/۹/۲۷ به حساب افراد مشمول واریز شد.

 نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این طرح

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئولیت شناسایی مشمولان بر اساس اطلاعات ثبتی که از سایر دستگاه‌ها دریافت شده است را بر عهده دارد و تعیین تعداد مشمولان و مدیریت فرایند پرداخت مبالغ این طرح حمایتی، بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

 عدم مراجعه حضوری در ارتباط با این طرح

در این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده باتوجه به شرایط خاص حاصل از شیوع کرونا از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، ادارات کل استانی و سایر نهادها برای پیگیری حمایت معیشتی کرونا خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا