اخبار بورس

یک خبر مهم برای سهام داران سیمان

افزایش سرمایه 7 شرکت سیمانی در وب سایت کدال تایید سد. در ادامه به جزئیات هرچه بیشتر این موضوع پرداختیم.

یک خبر مهم برای سهام داران سیمان

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،  کدال امروز میزبان اطلاعیه‌‌‌های متعددی بود، که برخی از این آنها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت. افزایش سرمایه به عنوان راهی برای تامین مالی شرکت‌ها همواره مورد توجه سهامداران بوده است.

ساروم

شرکت سیمان ارومیه با نماد ساروم سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی خود را با افزایش ۴۳ درصدی به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

بر اساس اطلاعیه سایت کدال منبع این افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و علت آن اجرای طرح بهسازی خط تولید شماره یک کارخانه است.

کگل

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد کگل برای جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سرمایه خود را ۱۰۰ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته افزایش داد.

بر اساس داده‌های منتشر شده در سایت کدال سرمایه فعلی کگل ۱۰ هزار میلیارد تومان است که با تایید افزایش ۱۰۰ درصدی این سرمایه به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شکربن

شرکت کربن ایران با نماد شکربن سرمایه خود را ۲۴۵۴ درصد افزایش داد و به مبلغ ۶۳۸ میلیارد و ۵۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

همچنین شکربن علت این افزایش را اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماه ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مجلس شورای اسلامی بیان کرده است.

ولبهمن

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال شرکت بهمن لیزینگ با نماد ولبهمن سرمایه خود از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان رسانده است.

علت این افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی از محل سود انباشته، توسعه عملیات لیزینگ گروه خودرویی است.

فجهان

مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد فجهان مجوز افزایش سرمایه ۶۲٫۵ درصدی خود را گرفت. بر همین اساس سرمایه شرکت از چهار هزار میلیارد تومان به ۶۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محل این افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته است.

وحکمت

بیمه حمکت صبا با نماد وحکمت در آخرین اطلاعیه خود در سایت کدال از افزایش ۱۰۸ درصدی سرمایه داد. طبق این اطلاعیه سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی به ۳۱۱ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بسویچ

شرکت پارس سویچ سرمایه خود را با افزایش ۲۹۴ درصدی به ۷۸۸ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان رساند. منبع این افزایش سرمایه مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا