اخبار بورس

بورس فردا 9 مهر ماه 99 چه وضعیتی خواهد داشت؟

امروز سه شنبه 8 مهر ماه 99 هم بازار بورس همچون دیروز منفی و با فشار عرضه آغاز شد اما رفته رفته از صف فروش در برخی سهام ها کاسته شد حتی در برخی نماد های گروه خودرویی چندین بار صف های فروش جمع شد و مجدد تشکیل شد که این بیانگر رفتار هیجانی سهامداران می باشد که در نهایت شاخص بورس با 1.52% منفی و 23029 واحد ریزش وارد کانال 1 میلیون و 492 هزار واحدی شد. اما وضعیت این بازار بورس فردا 9 مهر 99 چه چگونه خواهد شد؟

اثرات رفتار های هیجانی در بورس و خطاهای رایج نوسهامداران

پیش بینی بورس فردا 9 مهر ماه 99

3 عامل مثبب و تاثیر گذار بر رشد و حمایت مجدد بازار بورس :

  • حمایت ایران خودرو از گروه ها خودرویی زیر مجموعه ایران خودرو
  • تحلیل پور ابراهیمی عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار
  • تایید عرضه اولیه های جدید
  • آغاز فعالیت بازار گردان ها از 10 مهر

حمایت ایران خودرو از نماد های وابسته به ایران خودرو

در این روز های منفی بازار بیشترین کاهش را گروه های خودرویی تجربه کردند اما امروز با انتشار خبری مبنی بر حمایت ایران خودرو لیدر گروه های خودرویی می توان گفت که آینده خوبی در انتظار سهامداران صبور این گروه می باشد.

شهاب‌ الدین شمس، معاونت اقتصادی ایران خودرو خبر داده که صندوق بازارگردانی ایران خودرو با سرمایه هزار میلیارد تومان از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند.

معاونت اقتصادی ایران خودرو شهاب‌ الدین شمس گفت : سهامداران در روز معاملاتی سه شنبه 8 مهر 99 حمایت خود آغاز نمودند. صندوق‌های بازارگردانی جهت حمایت از تمامی شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو در نظر گرفته شده که در هفته آینده همزمان با صندوق بازارگردانی ایران خودرو آغاز می شود.

در حالیکه امروز 1.9 میلیون سهم ایران خودرو به فروش رسید و در مقابل 1.1 میلیون سهم توسط سرمایه گذاران حقیقی و 878 میلون سهم توسط حقوقی های بازار خریداری شده است. ایم اقدام می تواند خبر خوبی برای سهامداران گروه خودرویی باشد.

تحلیل پور ابراهیمی در نشست خبری

همچنین با توجه به صحبت های محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری 7 مهر ماه 99 مبنی بر اینکه شاخص بورس تغییر خاصی در متغیرهای کلان اقتصادی ایجاد نشده و جای نگرانی برای سهامداران وجود ندارد و اگر سهامداران بتوانند رفتار های هیجانی خود را کنترل کنند بازار به روال عادی خود باز می گردد.

تایید عرضه اولیه جدید در بورس

تایید عرضه اولیه شرکت چوب خزر در جلسه هیات پذیرش بورس و همچنین عرضه های اولیه ای که در آینده در بازار بورس منتشر خواهد شد می تواند جذابیت کافی برای سرمایه گذاری در این بازار را بوجود بیاورد و انتشار عرضه های اولیه بدان معناست که می توان به آینده و سودهی این بازار خوش بین بود.

آغاز فعالیت بازار گردان ها از 10 مهر

محمود گودرزی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت : برای ۲۲ نماد بورسی با ارزش اعمال بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان اوراق اختیار فروش تبعی طی 30 روز گذشته منتشر شد و در 10 مهر ماه 99 بازارگردانان نیز آغاز به کار خواهند کرد.

وی در ادامه گفت : شرکت های بورسی نیز باید نسبت به عملیات بازارگردانی موثر و فعال اقدام نمایند. در حال حاضر حدود 132 شرکت بورسی دارای بازارگردان هستند و 16 شرکت نیز درخواست رسمی خود برای شروع بازارگردانی موثر را اعلام کردند به زودی فعالیت خود را شروع می کنند.

محمود گودرزی در پایان گفت : با همکاری سهامداران عمده شرکت ها،  روند انتشار اوراق در موازات بازارگردانی ادامه خواهد تا وضعیت نقدشوندگی بازار بهبود یابد.

با توجه به این اخبار مثبت انتظار می رود که بازار از شرایط متعادل تری در روز های آینده برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا