اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

حذف قرعه کشی خودرو ها تا پایان سال

فاطمی امین وزیر صمت به تازگی اعلام کرد در تلاش هستیم که تا پایان سال قرعه کشی خودرو ها را حذف کنیم. در ادامه میتوانید خبر کامل حذف قرعه کشی خودرو ها را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

حذف قیمت‌گذاری دستوری منجر به حذف قرعه کشی میشود

فاطمی امین وزیر صمت به تازگی اعلام کرد از آنجایی که محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده‌اند در تلاش هستیم که تا پایان سال قرعه کشی خودرو به طور کلی حذف شود.

وی در ادامه گفت در ایران خودرو خودروی هایما از قرعه کشی حذف شده و خودروی تارا هم به زودی از این لیست خارج می شود.

امیرحسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در این خصوص گفت در صورتی که خودرو ها در بورس کالا عرضه شوند و قیمت آنها به حالت تعادل برسد خود به خود قرعه کشی حذف می شود و تولید متناسب با آن انجام خواهد شد.

کاکایی در ادامه اظهار کرد در خودروهایی که قیمت کارخانه ی آنها به قیمت بازار برسد قرعه کشی خود به خود بی اثر میشود که نمونه آن را در خودروی شاهین و کوییک مشاهده کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه اضافه کرد شرکت خودروسازی سایپا با حذف خودروی پراید و تیبا مشکل خود را رفع کرد و قیمت سایر خودروهای این شرکت به بازار نزدیک شد و به همین دلیل قرعه کشی حذف گردید.

اما متاسفانه بیشتر خودروهای ایرانخودرو طرفداران زیادی دارند و در آنها قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد به نحوی که بعضی از خودروهای این شرکت تا ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف با بازار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا