اخبار مهم اقتصادی

تخصیص خودرو به منتخبان ذخیره سامانه یکپارچه فروش خودرو

با توجه به اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و ایجاد ابهامات در افراد منتخب در خصوص مشخص نشدن منتخبان ذخیره نسبت به منتخبان اصلی رئیس سازمان حمایت اعلام کرد که به منتخبان ذخیره در قالب طرح های مشخص خودرو تخصیص پیدا میکند. در ادامه میتوانید خبر کامل وجود ابهامات در نتیجه قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را بخوانید:

ابهامات موجود در نتیجه قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس سازمان حمایت، علت مشکل پیش آمده در اعلام نتایج منتخبان خرید خودرو را مشخص نشدن منتخبان ذخیره از منتخبان اصلی اعلام کرد و از تخصیص خودرو در قالب طرح‌های مشخص به منتخبان ذخیره این دوره خبر داد.

بر اساس گزارش تسنیم، صدیف بیک‌زاده افزود: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به‌عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند. اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یاد شده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

بیک‌زاده در ادامه توضیح داد: برای رفع دغدغه‌های ایجاد شده برای کسانی که به‌عنوان منتخب ذخیره مشخص شده‌اند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است. برای این افراد از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب سازوکار مشخصی، فرآیند تحویل خودرو با طرح‌هایی مانند فروش فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که توسط خودروسازان اعلام شده است، انجام می‌شود.

وی افزود: تعیین منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند.

اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دو چندان کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: تغییر رویه تخصیص خودرو، اعمال نظارت‌های شدید و شفاف‌سازی نیز فشار مضاعفی را بر سیستم جدید تخصیص خودرو وارد کرد که پیش از این، کنترل‌ها و نظارت به این حد نبوده است.

صدیف بیک‌زاده یادآور شد: در فرآیند تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه طراحی شده، قرار بود در گام نخست کنترل‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا متقاضیان دارای شرایط به‌عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا