اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان

علی بهادری سخنگوی دولت در آخرین خبرها اعلام کرد با این که حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده بود حال برای کمک به معیشت مردم در تلاش برای افزایش دوباره حقوق ها هستیم. در ادامه میتوانید خبر کامل افزایش حقوق ها را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش پیدا میکند

با اینکه در ماههای اخیر بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ حقوق همه کارمندان به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده بود حال در آخرین خبرها سازمان برنامه و بودجه خبر از افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان داد.

گفته می شود که دولت به دلیل تورم ۶۰ درصدی و فشار قابل توجهی که بر اقشار مختلف جامعه وارد آمده تصمیم بر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گرفته است.

بر اساس خبرهای منتشر شده حداقل دو میلیون تومان حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اضافه میشود.

افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت

علی بهادری سخنگوی دولت در این خصوص گفت افزایش حقوق کارمندان به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است یعنی حقوق بگیران پایین با بیست درصد افزایش حقوق روبرو می‌شوند و هر چقدر که حقوق بالاتر بیاید درصد کاهش پیدا میکند.

با این که دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر حقوق بازنشستگان را افزایش داده بود اما در حال حاضر این افزایش حقوق نیز شامل بازنشستگان می گردد به گونه‌ای که مبلغ ۹۰۰ هزار تومان برای افزایش پایه حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است و با توجه به بندهای این لایحه تا دو میلیون تومان بالا خواهد رفت.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد در حال حاضر منتظریم تا مجلس با کلیات و جزئیات این لایحه موافقت کند و شورای نگهبان نیز آن را مورد تایید قرار دهد.

وی در ادامه گفت در تلاش هستیم تا بتوانیم حق عائله مندی و اولاد را نیز افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا