اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

قیمت خودرو در ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

در روزهای گذشته قیمت خودرو با نوسانات همراه بوده است و ثبات نسبی دلار در این روزها به ثبات قیمتی بازار خودرو کمکی نکرده است. اخبار کامل در این باره را در ادامه بخوانید:

کاهش 5 درصدی قیمت خودرو در ازای افزیش 30 درصدی

فعالین بازار می گویند خودروها در روزهای اخیر فقط پنج درصد کاهش قیمت را تجربه کردند در صورتی که پیش از این خودرو ۳۰ درصد گران شده بود. یعنی کاهش ۵ درصدی قیمت ها در ازای افزایش ۳۰ درصدی!
امروز در سایت های خرید و فروش قیمت خودرو در بازار ایران به این شرح ثبت شده است: پراید ۱۳۱ امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می شود. قیمت پراید ۱۱۱ نیز ۲۹۸ میلیون تومان می باشد.
تارا اتوماتیک هم که در روزهای اخیر با افزایش قیمت همراه شده بود امروز با قیمت ۸۰۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود. پژو ۲۰۷ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی امروز به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسید. دنای معمولی اما امروز با کاهش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۶۳۵ میلیون تومان به خرید و فروش میرسد. پژو پارس اتوماتیک با افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت ۶۳۵ میلیون تومانی را در بازار خودرو تجربه کرد.

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: نوسانات نرخ ارز بسیار بر قیمت خودرو در بازار تاثیر گذار بوده است اما حدود ۱۵ روز است که نرخ دلار از ۴۳ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است اما بازار خودرو به این نوسان واکنش نشان نداده است او افزود هر سال بازار شب عید با ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش قیمت همراه می‌شود. این افزایش قیمت ارتباطی با نوسانات دلار ندارد. به نظر می‌رسد بازار خودرو در شب عید نیز به همین شکل باشد.

خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا