پیشنهاد سردبیر

واردات خودرو از مهر ماه به مرحله اجرا میرسد

معاون اول رئیس جمهور در آخرین خبر ها آیین نامه واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد. در ادامه میتوانید خبر کامل شرایط واردات خودرو را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

آغاز واردات خودرو از مهرماه

طی جلسه ای که در ۲۶ مرداد سال جاری بین هیئت وزیران صورت گرفت مجوز واردات خودرو با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو با اولویت واردات خودروهای زیر ده هزار یورو موافقت شد.
حال به تازگی معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در خصوص شرایط ثبت سفارش تامین ارز واردات خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ را به منظور اجرا ابلاغ نمود.
بر اساس این مصوبه خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا عرضه می گردند .
همچنین واردات خودرو برای شماره گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی فقط مختص به خودروهای هیبریدی یا تمام برقی میباشد و سرمایه گذاری و راه اندازی ایستگاههای شارژ بر عهده وارد کنندگان است.
بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت افراد واجد شرایط واردات خودرو تا ۱۹ شهریورماه می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت با توجه به اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود اسامی شرکت های منتخب واردات خودرو تا آخر شهریور ماه اعلام می گردد بعد از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

گروه هایی که در اولویت واردات خودرو هستند!

او در ادامه گفت اولویت برای واردات خودرو با واردکنندگان خودرو های اقتصادی، سرمایه گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودروهای برقی به مناطق آزاد می باشند.
همچنین در رابطه با متقاضیان واردات خودروهای اقتصادی تاکید کرد شرط لازم برای این دسته از الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات پس از فروش می باشد.

چه تعداد خودرو وارد میشود ؟

تا به حال با توجه به متن آیین نامه واردات خودرو که منتشر گردیده است هنوز میزان واردات خودرو مشخص نیست اما با توجه به میزان ارز تخصیص یافته برای این مورد انتظار نمیرود که در اولین مرحله تیراژ واردات از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه بالاتر رود.
همچنین سقف منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو حداکثر معادل یک میلیارد یورو تعیین شده است.

محدوده قیمتی خودروهای وارداتی

بر اساس بند ۹ منتشر شده در آیین نامه واردات خودرو تنها خودروهایی که قیمت آنها از ۲۰ هزار یورو کمتر باشد مجوز ورود خواهند پیدا کرد اما با این حال اولویت با واردات خودروهای زیر ده هزار یورو می باشد.
بر این اساس می توان گفت بیشتر خودرو های وارداتی در محدوده ۱۸۰ تا ۳۲۵ میلیون تومان خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا