موفقیت

بهترین زمان آفتاب گرفتن و جذب ویتامین دی

 

 

به گزارش دلگرم زمانیکه فصل تابستان فرا میرسد اغلب افراد تمایل زیادی دارند که حمام آفتاب گرفته و در معرض نور آفتاب باشند که با این کار هم پوستشان برنزه میشود و هم از مزایای نور آفتاب استفاده میکنند. روزهای گرم تابستان برای آفتاب گرفتن و دریافت ویتامین دی بسیار مناسب است. اما آفتاب گرفتن باید در زمان خودش انجام شود تا سوختگی رخ ندهد و بتوان بهترین نتیجه را از نورخورشید گرفت. در این مقاله از دلگرم شما را با فواید آفتاب و زمان آفتاب گرفتن آگاه میکنیم تا بهتر بتوانید از فصل تابستان بهره ببرید.

بهترین ساعت روز برای آفتاب گرفتن

بهترین زمان برای بهره مندی از نور آفتاب , بهترین ساعت آفتاب گرفتن در تابستان و دیگر فصل ها قبل از ساعت 10 صبح و بعد از ساعت 4 بعدازظهر است. با تغییر فصل میزان ویتامین دی و نورخورشید متغیر است و در زمستان بدن ویتامین دی کمتری از نور آفتاب دریافت میکند. ویتامین دی در بدن ساخته شده است و باعث شده بدن کلسیم را از مواد غذایی جذب کند. جذب ویتامین دی، پوکی استخوان را کاهش می دهد. علاوه بر لزوم استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین دی، نور آفتاب بهترین منبع ویتامین دی است. بهترین ساعت برای آفتاب گرفتن ساعت ۷ صبح است. بدن پروتئین‌ تولید می‌کند که پوست در برابر تابش اشعه‌ی ماوراءبنفش را ترمیم کند. در این ساعت تولید این پروتئین‌ به حداکثر می‌رسد.

مدت زمان مناسب برای آفتاب گرفتن چقدر است؟

زمان آفتاب گرفتن برای هر کسی آستانه تحملی دارد و بیشتر از آن در آفتاب نماند. این آستانه تحمل معمولا بین دو تا سه ساعت متغیر است. مدت زمان آفتاب گرفتن به محل زندگی شما، واکنش پوست به خورشید، کیفیت هوا، نوع پوست، فصل، محل زندگی و محیط زیست کشورمان وابسته است.

روش درست آفتاب گرفتن

اگر بیماری مرتبط با نور آفتاب ندارید، می‌توانید از ۲۰ دقیقه تا 3 ساعت در روز در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست ضروری است برای زمانیکه شما در معرض آفتاب هستید. زیرا آفتاب در پوست باعث پیری زودرس و ابتلای فرد به سرطان پوست می شود و به جای آفتاب گرفتن برای پیشگیری از عوارض خطرناک آفتاب بهتر است از مکمل های ویتامین دی استفاده کنید.
چه ساعتی از روز آفتاب بگیریم خوب است؟

 

 

بهترین زمان برای آفتاب گرفتن کودکان

دستگاه سولاریوم و حمام آفتاب برای کودکان ممنوع است. کودک پوستی لطیف و حساس دارند. با آفتاب مستعد بیماری‌های پوستی و سرطان‌ می‌شوند. اگر به ساحل می‌روید: لباس مناسب، کلاه حصیری لبه دار، عینک آفتابی و ضدآفتاب مخصوص کودکان داشته باشید.
آفتاب در ساعات اولیه صبح ملایم است و در ساعات بعدی از روز ، گرمای افتاب بیشتر میشود. مردم از کرم هایی استفاده می‌کنند با نتیجه مشابه به حمام آفتاب، اما شاید موجب ایجاد لک ها و سفیدی هایی روی پوست شود. اگر میخواهید پوستی برنزه داشته باشید، حمام آفتاب در ساعات مناسب روز، بهترین گزینه برای برنز شدن است.

 

فواید و مضرات آفتاب گرفتن

آیا آفتاب گرفتن برای پوست مفید است؟ درسته که باید از پوست در معرض نور خورشید مراقبت کرده و از ضد آفتاب‌ها حتی در روزهای ابری و زمستانی استفاده شود، اما قرار گرفتن در مقابل آفتاب با اندازه مشخص ، مفید است. آفتاب گرفتن، نشستن یا دراز کشیدن زیر آفتاب و گاهی با هدف برنزه شدن بدن است، اگر به صورت صحیح انجام شود، برای سلامتی مفید است. ویتامین دی که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می‌شود، به جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های شایع کمک می‌کند.
آفتاب گرفتن مضراتی هم دارد. یکی از بیماری‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون ضدآفتاب شایع است، ملانوما (نوعی سرطان پوست) است.
چه ساعتی از روز آفتاب بگیریم خوب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا