موفقیت

مشاغل پردرآمد در کانادا و بهترین دانشگاه ها برای دستیابی به آن ها

بیش از ششصد هزار دانشجوی بین‌المللی، تحصیل در پرطرفدارترین رشته‌های کانادا را انتخاب کرده اند. بسیاری از این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا می‌مانند و سعی می‌کنند کار پردرآمدی پیدا کنند و کشور کانادا نیز با آغوشی باز پذیرای آنها می‌باشد زیرا مهاجران تحصیلی تاثیر فراوانی بر اقتصاد کشورها می‌گذارند. در میان مشاغل پردرآمدی که در کانادا انتخاب کردیم، دارندگان مدرک دکترای تخصصی رشته‌های مختلف در صدر فهرست قرار می‌گیرند.

البته با رسیدن به جایگاه‌های مدیریتی در بسیاری از حوزه‌های شغلی می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید. ازاین‌گذشته هیچ‌ چیز در دنیا به اندازه انجام دادن کاری که دوستش دارید، رضایت‌بخش نیست. بااین‌حال چند حوزه مانند پزشکی، IT، حقوق یا معماری وجود دارد که حتی میانگین حقوق‌شان از اکثر حوزه‌های دیگر بالاتر است.

فراموش نکنید که میانگین دستمزد قرار است ایده‌ای کلی درباره میزان درآمد احتمالی‌تان در آن شغل به شما بدهد. اما درآمد واقعی‌تان غالباً به دانش، مهارت‌ها و روابط‌تان بستگی خواهد داشت. به همین دلیل دانشگاهی که برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، نقش بسیار مهمی در زندگی شغلی و درآمدتان خواهد داشت. در ادامه پردرآمدترین مشاغل کانادا را معرفی می‌کنیم تا با انتخاب رشته آگاهانه بتوانید در آینده در شغلی که دوست دارید، مشغول به کار شوید.

فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌ها بالاترین درآمد را دارند؟

برای آن‌که موفق شوید یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا را از آن خود کنید، باید حوزه شغلی، دانشگاه و مسیر حرفه‌ای‌تان را با دقت انتخاب کنید تا بتوانید به شغل رویایی‌تان برسید.

علوم پزشکی

علوم پزشکی

1ـ پزشکی: درآمدسالانه 843,253 دلار

پزشکی احتمالاً پردرآمدترین حرفه در کاناداست. حقوق پزشکان، به‌ویژه جراحان، متخصصان قلب، رادیولوژیست‌ها یا متخصصان بیهوشی بسیار بالاست و می‌تواند بالغ بر سیصدهزار دلار در سال باشد.

2ـ دندانپزشکی: 266,177 دلار در سال

درمان‌های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دولتی قرار ندارد؛ بنابراین دندانپزشکان می‌توانند مطب خصوصی خودشان را راه‌اندازی کنند و درآمد کلانی داشته باشند.

3ـ روانشناسی: 000,138 دلار سالانه

محبوبیت روان‌درمانی در میان مردم در حال افزایش است و علت آن افزایش آگاهی مردم از اهمیت سلامت روان و کشمکش‌های زندگی مدرن است که فشار روانی بسیار زیادی را به اکثر مردم وارد می‌کند. بنابراین اگر در رشته روان‌شناسی تحصیل کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تخصص‌تان پرتقاضا خواهد بود و یکی از پردرآمدترین شغل‌های کانادا را خواهید داشت.

تعداد روانشناسان کانادا در سال 2018 به 18800 تن رسید.

4ـ پرستاری: سالانه 579,89 دلار

پرستاری یکی از مورداحترام‌ترین حرفه‌ها در کاناداست؛ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 92% کانادایی‌ها نظر بسیار مثبتی درباره پرستاران دارند.

5ـ بینایی‌سنجی: درآمد سالانه 328,103 دلار

بینایی سنجی یکی از رسته‌های پیراپزشکی پرطرفدار است که درآمد بالایی دارد.

6ـ توسعه‌دهنده فول استک: درآمد سالانه 915,87 دلار

حوزه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات امروزه یکی از پرطرفدارترین حوزه‌هاست که به سرعت در حال تغییر و تکامل است. از کار کردن در رشته فناوری اطلاعات کسل نخواهید شد و از آن‌جا که فناوری هر سال تغییر می‌کند، شغل‌تان به احتمال زیاد پس از چند سال بسیار متفاوت خواهد شد. تعجبی ندارد که شغل‌هایی مانند مالک محصول یا توسعه‌دهنده فول استک در صدر فهرست پردرآمدترین مشاغل کانادا قرار دارند.

توسعه دهنده فول استک

7ـ معماری: درآمد سالانه 153,94 دلار

اگر عاشق هنرید و در عین‌حال می‌خواهید یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا را داشته باشید، معماری همان رشته‌ای است که هر دو خواسته‌تان را برآورده می‌کند. معماری رشته‌ای است که در هر نقطه‌ای از کره زمین که زندگی کنید، امنیت مالی بالایی را برای‌تان فراهم می‌کند و همواره پرتقاضاست. به‌علاوه معماری کار رضایت‌بخشی است، چون برای زندگی انسان لازم است و میدان را برای جولان دادن خلاقیت‌تان کاملاً باز می‌گذارد.

8ـ حقوق: درآمد سالانه 744,97 دلار

اگر وسوسه شده‌اید که در رشته حقوق درس بخوانید، لازم است بدانید که تمام حقوقدانان و وکلا کار یکسانی انجام نمی‌دهند و برای مثال زندگی یک دادستان تفاوت‌های چشمگیری با زندگی یک وکیل طلاق دارد. گرایش رشته حقوق را با توجه به علایق فردی‌تان انتخاب کنید، اما اگر حقوق مکفی برای‌تان مهم است باید بدانید که متخصصان حقوق شرکتی و حقوق مالکیت فکری بالاترین درآمدها را دارند.

 

بهترین دانشگاه‌های کانادا

برای این‌که امکان استخدام شدن در یکی از بهترین شغل‌های کانادا را پیدا کنید، ابتدا باید مدرک کارشناسی بگیرید، اگر می‌خواهید در رشته‌های علوم پزشکی مشغول به کار شوید، گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و احتمالاً دکترا هم لازم است. دانشگاه‌های فهرست زیر بر اساس رتبه‌بندی QS، بهترین مؤسسه‌ها برای تحصیل هستند. البته اعتبار دانشگاه در صورتی که دانش‌آموختگان را برای بازار کار آماده نکند، ارزش چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل نرخ استخدام دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌ها را در رتبه‌بندی QS بررسی کردیم و به فهرست زیر رسیدیم:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک‌گیل
  • دانشگاه مونترآل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک‌مستر

 

محیط کاری در کانادا

اشتغال در یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا فقط با انتخاب مسیر حرفه‌ای درست ممکن نمی‌شود، بلکه باید از مهارت‌های نرم نیز برخوردار باشید.

خبر خوب این است که کانادا فرهنگ شغلی صمیمانه‌ای دارد و از دانش‌آموختگان داخلی و خارجی با آغوش باز استقبال می‌کند. فقط فراموش نکنید که باید تجربه کسب کنید و ساده‌ترین راه برای تجربه‌اندوزی آشنا شدن با افراد جدید و تشکیل شبکه است.

مدیران معمولاً با همه کارکنان‌شان برخورد یکسانی دارند و بازخوردهای سازنده‌ای ارائه می‌دهند. اگر پاسخی که دریافت کردید، کاملاً رضایت‌بخش نبود یا به خوبی متوجه مسئله‌ای نشدید، حتماً درباره‌اش صحبت کنید و سؤالات بیشتری بپرسید.

کارفرمایان کانادایی ارزش بالایی برای وقت‌شناسی قائل هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم که طبق برنامه پیش بروید، برخورد مناسبی با همکاران و رئیس‌تان داشته باشید و وظایف‌تان را به درستی انجام بدهید.

آیا برای کار در کانادا به ویزای کاری نیاز دارم؟

دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی اجازه دارند برای مدتی که معادل دوره تحصیل‌شان است، در کانادا کار کنند، البته این مدت حداکثر می‌تواند سه سال باشد. ظرف 90 روز پس از دریافت مدرک رسمی فارغ‌التحصیلی باید برای برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPP) درخواست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا