اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

واتساپ رفع فیلتر شد

پلتفرم های اینستاگرام و واتساپ از ابتدای مهر ماه به دلیل شرایط موجود در کشور فیلتر شده بودند. اما در حال حاضر برخی از کاربران خبر از رفع فیلتر در اپراتور های همراه اول و رایتل میدهند. در ادامه می‌توانید خبر کامل رفع فیلتر واتساپ را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ در ایران

از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ به دلیل ناآرامی ها و اعتراضات به وجود آمده در کشور فیلترینگ بعضی از پلتفرم ها مانند اینستاگرام و واتساپ کلید خورد.

به نظر می رسد اولین نشانه ها از فیلترینگ شبکه های اجتماعی در زمان تصویب طرح صیانت نمایان گردید و بسیاری از افراد معتقدند که فیلترینگ اینستاگرام یکی از اهداف اصلی این طرح بوده است.

رفع فیلتر واتساپ برای کاربران همراه اول

با اینکه در در روزهای گذشته به دلیل شرایط موجود در کشور محدودیت‌هایی برای اینستاگرام و واتساپ اعمال شده بود اما در حال حاضر برخی از کاربران خبر از رفع فیلترینگ واتساپ داده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود واتساپ برای کاربران اپراتورهای همراه اول و رایتل رفع فیلتر شده است است اما این پیام رسان در باقی اپراتورها و سرویس دهنده های اینترنت و ثابت خانگی فیلتر می باشد.

ضرر کسب و کارهای اینترنتی به دنبال فیلترینگ اینستاگرام

با این حال هنوز هیچ خبری از منابع رسمی در این باره منتشر نشده است. این در حالی می‌باشد که وزیر کشور در روزهای گذشته اعلام کرد در صورتی که ناآرامی‌ها تمام شود اینترنت به وضعیت قبل بر خواهد گشت.

از آنجایی که حدود ۱۰ میلیون نفر به شکل مستقیم و ۹ میلیون نفر به شکل غیر مستقیم از پلتفرم اینستاگرام کسب درآمد می کند فیلترینگ دائمی آن می تواند زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا