اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا 6 دی 1400

شاخص کل بورس امروز حدود ۰٫۱۱ درصد افت داشت. اگرچه بازار سهام در اکثر نمادها قرمز بود اما در ساعات پایانی از سرعت افت کاسته شد.

پیش بینی بورس فردا 6 دی 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،  شاخص کل بورس امروز ۰٫۱۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۰٫۴۵ درصد افت داشتند. اگرچه بازار سهام در اکثر نمادها قرمز بود اما در ساعات پایانی وضعیت بازار بهبود یافت.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به بهبود روند معاملات در نیم ساعت پایانی، فردا بازار روند مثبتی خواهد داشت. نکته مثبت بازار این است که عرضه بی‌محابا و شدید نمی‌بینیم. البته بازار امروز خروج نقدینگی حقیقی داشت و این یعنی حقیقی‌ها به ادامه روند مثبت امیدوار نیستند. روند رو به رشد باید تداوم داشته باشد تا افراد از معامله در روزهای قبل پشیمان شوند.

وی ادامه داد: هر کسی طی این روزها فروخته پشیمان نشده. برای اینکه اعتمادها به بورس برگردد بازار باید با روند صعودی فروشنده‌ها را پشیمان کند. برای مثال افرادی که در منفی‌های امروز فروختند در پایان بازار پشیمان شدند. امیدوارم روند بازار فردا ادامه پایان بازار امروز باشد. احتمالا نمادهای شبندر و برخی نمادهای لیدر در گروه‌های دیگر فردا کار خود را پرتقاضا شروع می‌کنند.

این کارشناس تصریح کرد: معاملات امروز راه را برای روزهای معاملاتی آتی روشن کرد. امیدوارم شرکت‌های بزرگ طی یکی دو روز آینده گزارشات ماهانه خود را منتشر کنند چرا که این موضوع موتور محرک خوبی خواهد بود.

خبری‌زاد در ادامه اظهار کرد: در رابطه با لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد باید توجه داشت که این موضوع جدیدی نیست و از دو ماه پیش این اتفاق افتاده و الان فقط توضیح دادند. این موضوع قطعا به نفع سرمایه‌گذاران و افرادی است که می‌خواهند با دید باز در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند. امیدواریم حذف قیمت‌گذاری دستوری در سایر صنایع مثل خودرو و اوره نیز اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا