اطلاعیه ها

افتتاح حساب بانکی 0 تا 100 در ترکیه با پاسپورت

بسیاری از ایرانیان در سال‌های اخیر کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل، خرید ملک، مسافرت، مهاجرت، تجارت و انجام معاملات بین المللی انتخاب می‌کنند.

هر ایرانی با هر هدفی که به ترکیه می‌رود به افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز دارد.

با افتتاح حساب بین المللی می‌توان از خدماتی مانند انتقال وجه، تراکنش‌های بین المللی، خدمات بانکداری آنلاین، برداشت از خودپرداز، اخذ مستر کارت فیزیکی، اخذ وام با سود بسیار کم و غیره استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم درباره باز کردن حساب بدون اقامت در ترکیه صحبت کنیم.

 

داشتن حساب بانکی بین المللی چه مزایایی دارد؟‌

با داشتن حساب بانکی بین المللی به راحتی می‌توان فعالیت‌های بانکی را فراتر از مرزهای کشور خود انجام داد.

به طوری کلی مزایای افتتاح حساب بانکی بین المللی شامل گسترش کسب و کار، انجام خدمات بانکی به صورت گسترده و امکان خرید از تمام فروشگاه‌های جهان است. با افتتاح حساب بین المللی می‌توانید کسب و کار خود را از طریق اینترنت به تمام کشورهای جهان معرفی کنید و با فروش محصولات، درآمد کسب شده با واحد پول دلار، یورو‌، پوند و لیر به حساب بین المللی واریز می‌شود.

حتی با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کرد.

البته شرط این سپرده گذاری ۵۰۰ هزار دلاری در بانک های این کشور می باشد.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد ارزی وجود دارد.

به عنوان مثال فعالیت در یوتیوب و سایت‌های فریلنسری یکی از روش‌های توسعه و گسترش کسب و کار و داشتن درآمد ارزی به شمار می‌رود.

با یک حساب بین المللی نقل و انتقال پول به شعبه‌های بانکی سراسر جهان و دریافت خدمات بانکی بین المللی امکان‌پذیر است.

برای خرید جهانی از فروشگاه‌های آنلاین معروف مانند آمازون و پلی استور گوشی هوشمند نیز به یک حساب بین المللی نیاز است.

انواع حساب بانکی بین‌ المللی شامل حساب شرکتی و حساب شخصی است. حساب شرکتی برای افرادیست که در ترکیه یک شرکت به ثبت رسانده‌اند و حساب شخصی برای افراد معمولی است.

آشنایی با مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

امروزه افتتاح حساب بانکی بین المللی یا معمولی فقط در چند کشور به صورت محدود امکان‌پذیر است؛ اما افتتاح حساب بانکی در ترکیه به دلیل مزایایی که دارد، برای افراد ایرانی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه سیستم بانکداری ایران، در برخی از کشورها حساب بانکی مشتریان ایرانی بسته شده است.

با این حساب ها می توانید برای خرید خانه  و ملک در شهر استانبول نیز اقدام کنید.

ترکیه جزو کشورهایی است که با وجود تحریم‌های ده سال اخیر، حساب بانکی مشتری‌های ایرانی خود را مسدود و غیرفعال نکرده است‌.

با وجود این مزیت ایرانیان بدون دغدغه فکری و با خیال راحت می‌توانند برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدام کنند و از خدمات بانکی ارائه شده استفاده کنند.

همسایه بودن ترکیه با ایران باعث شده است که در هزینه‌های رفت و آمد به این کشور برای انجام امور بانکی به میزان زیادی صرفه جویی شود.

ایرانیان با افتتاح حساب بین المللی در ترکیه از خدمات جهانی با بهترین کیفیت برخوردار خواهند شد.

امکان پرداخت اقساطی شهریه تحصیلی دانشگاه، پرداخت یا دریافت اجاره، پرداخت قبض‌های آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، انتقال وجه در داخل یا خارج از کشور، دسترسی به خریدهای آنلاین از سایت‌های خارجی، انجام معاملات ارزی، استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی موبایل در هر زمان و مکانی و تسهیل پرداخت مالیات از مزایای دیگر افتتاح حساب بانکی در ترکیه به شمار می‌رود‌.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

 

نحوه باز کردن حساب بدون اقامت در ترکیه به چه صورت است؟‌

ایرانیان با ورود به ترکیه در شرایطی هستند که هنوز مراحل گرفتن اقامت و دریافت پاسپورت را پشت سر نگذاشته‌اند؛ اما به شدت به باز کردن حساب بدون اقامت در ترکیه نیاز دارند.

برای کسانی که دارای اقامت ترکیه نیستند و با هدف افتتاح حساب بانکی به ترکیه مسافرت کرده‌اند، امکان باز کردن حساب وجود دارد؛ اما مراحل آن کمی دشوارتر است.

این افراد در اولین مرحله باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنند و یک آدرس کاملا معتبر مانند آدرس یکی از اقوام یا دوستان ساکن در ترکیه را به اداره مالیات ارائه دهند.

در مرحله بعدی با دریافت کد مالیاتی ترکی و با به همراه داشتن گذرنامه و مدرک شناسایی باید برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه به یکی از شعب بانک های ترکیه بروید.

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با باز کردن حساب بدون اقامت در ترکیه وجود دارد این است که افتتاح حساب فقط در صورتی امکان‌پذیر است که آدرس ثبت شده در نفوس را به بانک معرفی کند.

تنها بانکی که برای افتتاح حساب افراد غیر مقیم ترکیه خدمات ارائه می‌دهد، بانک زراعت  است.

در ترکیه حساب بانکی می‌تواند با سه ارز دلار، یورو و لیرافتتاح شود.

البته هر یک از این سه ارز دارای شماره حساب جداگانه هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توان در بازار بورس و بازارهای بین‌المللی فعالیت کرد‌.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد داری اقامت

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد دارای اقامت بسیار راحت‌تر از فرآیند افتتاح حساب بانکی برای افراد غیر مقیم در این کشور است. افرادی که دارای پاسپورت ترکی هستند، برای افتتاح حساب باید به یکی از بانک‌های زراعت یا ایش مراجعه کنند. مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در این بانک‌ها عبارتند از: کارت اقامت در ترکیه، دریافت برگه نفوس از ثبت احوال ترکیه و ارائه آن به بانک، قبض گاز، آب یا برق به نام خود متقاضی افتتاح حساب و داشتن سیم کارت ترکیه‌ای. پس از افتتاح حساب باید برای اخذ مستر کارت فیزیکی اقدام شود. مستر کارت فیزیکی بعد از گذشت یک هفته به آدرس فرد دارنده حساب فرستاده می‌شود.‌

در حالت کلی مراحل افتتاح حساب بین المللی در ترکیه زمان‌بر نیست و با سرعت بالایی انجام می‌شود. کسانی که پس از دریافت اقامت، کسب و کار خود را با ثبت شرکت در ترکیه آغاز می‌کنند، می‌توانند برای خود و شرکای تجاری خود یک حساب بانکی مشترک در ترکیه افتتاح کنند. انجام خریدهای حضوری با استفاده از دستگاه pos با کارت‌خوان، دریافت پول نقد با برداشت از حساب با دستگاه‌ خودپرداز، خرید آنلاین از وب‌سایت‌های خارجی و اپلیکیشن‌های مختلف، نقل و انتقال ارزها و پرداخت‌های آفلاین با استفاده از تلفن‌بانک به عنوان مهم‌ترین مزایای اخذ مستر کارت فیزیکی محسوب می‌شوند‌. پس از دریافت مستر کارت باید برای تعیین رمز عبور اقدام کنید‌.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه
افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مراحل افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه در سال 1863 میلادی راه‌اندازی شده است و به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین بانک‌های این کشور شناخته می‌شود.

ارائه ویزا کارت و مستر کارت، پشتیبانی شبانه روزی، امکان برداشت وجه از تمام خودپردازهای دنیا، مدیریت اینترنتی حساب زراعت بانک از طریق نرم‌افزار و وبسایت، انتقال وجه به صورت بین بانکی و بین المللی، داشتن شعب مختلف در شهر استانبول ترکیه و مهم‌تر از همه ارائه خدمات بانکی به کاربران ایرانی از مهم‌ترین مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه به شمار می‌رود.‌

وسترن یا انتقال وجه به صورت بین‌المللی یکی از خدمات جدید ارائه شده توسط زراعت بانک در سال 2020 است.

به این نکته توجه داشته باشید که در زمان افتتاح حساب بانکی در ترکیه و در زراعت بانک این کشور حسابی که به صورت پیش فرض برای ایرانیان باز می‌شود، حساب ارزی لیر است.

کسانی که قصد انجام تراکنش‌های بین المللی یا سوییفت را دارند، باید برای ایجاد حساب یورویی یا حساب دلاری درخواست دهند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، بانک برای هر ارز شماره حساب جداگانه‌ای صادر خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه شامل تلفن معتبر و آدرس پستی تایید شده توسط اداره نفوس ترکیه، ارائه اجاره نامه نوتر و کارت اقامت، استفاده از مترجم زبان ترکی که به امور بانکی مسلط باشد، ارائه شماره مالیاتی به بانک و مدارک شناسایی است. یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود ایرانیان زراعت بانک را برای افتتاح حساب بین المللی انتخاب کنند، نرخ بالای سود بانکی است.

برای حساب‌هایی با ارز لیر میزان سود بانکی 15 درصد است و برای حساب‌های یورویی و دلاری این سود 3 درصد کمتر است.

با تبدیل حساب دلاری به لیر می‌توان از سود بیشتری بهره‌مند شد. مثل تمام بانک‌های ایرانی زراعت بانک ترکیه هم دارای اپلیکیشن موبایل بانک است. با نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌ می‌توان برای تغییر رمز، انتقال وجه و خریدهای اینترنتی اقدام کرد.

 

افتتاح حساب بانکی در ترکیه با کمک شرکت ترکیه هلپر

ایرانیانی که قصد دارند با افتتاح حساب بانکی در ترکیه از خدمات آن استفاده کنند، می‌توانند به سایت شرکت ترکیه هلپر با آدرس اینترنتی https://turkeyhelper.com/ مراجعه کنند.

شرکت ترکیه هلپر فعالیت خود را از سال 1395 در شهر استانبول ترکیه آغاز کرد. این شرکت خدمات خود را به تمام ایرانیان در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. خدمات این شرکت در حوزه مهاجرت و گردشگری است.

هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران با کمک شرکت ترکیه هلپر برای انجام امور مختلف مانند افتتاح حساب بانکی در ترکیه، افتتاح حساب در زراعت بانک، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، اخذ اقامت، اخذ شهروندی، کاریابی و استخدام در این کشور اقدام می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ارائه خدمات در این شرکت با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا