اخبار بورس

بررسی پایان بورس امروز 14 دی 1400

بازار سهام در ادامه روند منفی معاملات در روز گذشته امروز با شیب بیشتری به افت خود ادامه داد. شاخص کل با ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد قرار گرفت.

بررسی پایان بورس امروز 14 دی 1400

به گزارش بور فردا و به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام در ادامه روند منفی معاملات در روز گذشته امروز با شیب بیشتری به افت خود ادامه داد. شاخص کل با ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰٫۹ درصدی مواجه بود.

بورس این روزها در حالی روندی خنثی و رو به منفی به خود گرفته که بیشتر از هر یز از نبود نقدینگی رنج می‌برد. ارزش کل معاملات بازار سهام امروز تنها ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود. این در حالی است که به عقیده کارشناسان بورس برای خروج از این وضعیت به ارزش حداقلی ۶ همت نیاز دارد.

وضعیت تمام گروه‌ها و مخصوصا لیدرها در بازار امروز منفی بود. با این وجود نمادهای فولاد، کچاد، شپدیس و فارس بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس امروز را ثبت کردند.

فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی و بازارهای مالی برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین ارزش معامله برای کمند، میدکو و پالایش و بیشترین حجم معاملات نیز برای خودرو، خپارس و خساپا ثبت شد. در حالی که انتظار می‌رفت گروه خودرویی در این هفته با رشد همراه شود اما این گروه حجم بالای صف فروش را در این هفته داشت.

در فرابورس هم اوضاع بهتر نبود. شاخص کل با ۱۶۳ واحد ریزش در کانال ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد قرار گرفت. نمادهای آریا، زاگرس، هرمز و غصینو بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

برخی از کارشناسان انتشار اخباری مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات و به طبع کاهش قیمت دلار را در افت هیجانی بورس موثر می‌دانند. عده‌ای نیز امیدوارند وضعیت بازار سهام هفته بعد و در نتیجه تعیین تکلیف کلیات بودجه و همچنین  اخبار موثق‌تری از مذاکرات بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا