اخبار بورس

وضعیت بازار بورس شنبه 5 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

در این پست قصد داریم با توجه به وضعیت بازار بورس در روز چهارشنبه 2 مهر 99 ، روند شاخص در روز 5 مهر 99 را پیشبینی کنیم. در روز چهارشنبه 2 مهر ، آخرین روز معاملاتی هفته شاهد بازگشت شاخص بورس به کانال 1 میلیون و 600 هزار واحدی بودیم و دیدیم که از هیجان بازار کاسته و از فشار فروش در اکثر سهم ها کاسته شده است و اما بازار بورس در 5 مهر 99 ، شنبه اولین روز معاملاتی چگونه خواهید بود؟ با ما همراه باشید.

پیشبینی وضعیت بازار بورس در 5 مهر 99

پس از مشاهده روز های منفی و ریزش 50 هزار واحدی شاخص بورس در یک روز ، خوشبخانه در روز 3 شنبه شاهد حمایت حقوقی ها از گروه های خودرویی و کاهش فشار فروش بودیم و از سوی دیگر در روز 4 شنبه شاخص بورس با رشد ۳۰,۲۷۲ (۱.۹۱٪) به  ۱,۶۱۱,۴۵۲ رسید و این نوید روز های سبز را به سرمایه گذاران بورس می دهد و می توان گفت نماد هایی همچون  فارس، فولاد و تاپیکو بیشترین تاثیر در شاخص روز چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ بورس را داشتند.

از این رو با توجه به حمایت های صورت گرفته و رشد قابل توجه شاخص اینگونه انتظار می رود که حمایت ها ادامه دار خواهد بود و در هفته دوم مهر ماه 99 شاهد وضعیت خوشایندی در بازار خواهیم بود و بعد از مدت ها رنگ سبز به پرتفوی اکثر سرمایه گذاران این بازار که ماندند و سهامداری کردند باز می گردد.

با توجه به پیامی که از سوی ناظر بازار در خصوص “سفارش فروش نمادهای بورسی کمتر از ۵ میلیون ریال” منتشر شد و ارسال سفارش فروش با ارزش کمتر از ۵ میلیون ریال تخلف معاملاتی محسوب خواهد شد. در صورتی که کل ارزش دارایی مشتری در یک نماد کمتر از ۵۰۰ هزار تومان باشد، صرفاً می‌تواند یک سفارش فروش در آن نماد و به ارزش کل دارایی ارسال نماید در غیر اینصورت مشمول تخلف معاملاتی خواهد بود و مسئولیت کنترل مبلغ سفارشات بر عهده سهامدار می‌باشد.

که می توان این اقدام را گامی مثبت در راستای حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بورس دانست. برخی از کارشناسان بازار بورس معتقدند که در این راستا و جهت پیروی از این قانون جدید باید تمهیدات و تنظیمات لازم در تمامی سامانه های معاملات برخط صورت پذیرد.

با توجه به نوسانات اخیر شاخص و نزدیک شدن آن به کانال 1 میلیون 400 هزار واحدی و بازگشت آن به 1 میلیون 700 هزار و کاهش و بازگشت مجدد آن می توان گفت که این بازار هیجانی است و برخی سهم ها دیروز صف خرید سنگینی داشتند اما امروز شاهده صف های سنگین فروش در آن بودیم و این حجم از هیجان در بازار بورس الا خوب نیست تا سهامداران نتوانند سطح به رفتار هیجانی خود غلبه کنند و آن را مهار کنند و برای سرمایه گذاری خود هدف تعیین نکنند شاخ بازار همین قدر نوسان خواهد داشت.

اثرات رفتار هیجانی در بورس و خطای ها رایج تاره واردان بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا