اخبار بورس

نماد معاملاتی دارا دوم در بورس چیست؟

در پست های گذشته در مورد دارا دوم صحبت کردیم و گفتیم که دارا دوم در واقع یک صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی است که متشکل از سهام چهار پالایشگاه است که عبارت اند از: نمادهای شپنا، شتران، شبریز و شبندر که همگی شرکت‌های پالایشی هستند. پذیره نویسی دارا دوم (پالایشی یکم) از 5 شهریور شروع شده و تا 19 شهریور، تا سقف پنج میلیون تومان ادامه دارد. حداقل وجه لازم جهت خرید صندوق سرمایه گذاری دارا دوم (پالایشی یکم) ۱۰۰هزار تومان است. نکته ای که در خرید دارا دوم باید به ان توجه کنید این است که نماد معاملاتی دارا دوم در بورس “پالایش” است. به این معنی که شما برای خرید دارا دوم از طریق بورس باید نماد پالایش را در سامانه معاملاتی خود جستجو کنید و نمادی به اسم دارا دوم در بورس وجود ندارد.

نماد معاملاتی دارا دوم
نماد معاملاتی دارا دوم

نماد معاملاتی دارا دوم در بورس “پالایش” است

در صندوق دارا دوم که متشکل از سهام شرکت های پالایشگاهی است، در هر واحد یا یونیت‌های سرمایه گذاری، تعدادی سهم از نمادهای شپنا، شتران، شبریز و شبندر وجود دارد که به صورت صندوق به خریداران عرضه شود.

از مزیت های این صندوق سرمایه گذاری دارا دوم (با نماد معاملاتی پالایش در بورس) این است که دو هفته مهلت برای خرید پس از پذیره‌نویسی در اختیار خریداران وجود دارد تا مردم نا آشنا به بازار سرمایه دچار پیچیدگی‌های بورس نشوند و با 20 درصد تخفیف بین مردم عرضه میشود و میتوان حدس زد که از استقبال خوبی برخوردار خواهد بود و هیچ محدودیت سنی ندارد و هر شخصی میتواند با داشتن کد ملی و یا کد بورسی با مراجعه به بانک یا سامانه معاملاتی اقدام به خرید سهام پالایشگاهی کند که به اسم (صندوق سرمایه گذاری دارا دوم ) مشهور شده است.

حال شابد برایتان سوال باشد که چه افرادی می توانند دارا دوم (پالایشی یکم با نماد پالایش) خریداری کنند؟ باید گفت که برای همه افراد آزاد است و کافی است که فرد، کارت ملی خود را به بانک ارائه دهد و اقدام به خرید سهام پالایشگاهی دارا دوم کند. البته اگر فردی کد بورسی داشته باشد میتواند بسیار راحت تر سهام پالایشگاهی موجود در صندوق دارا دوم را خریداری کند و فقط کافی است به سامانه معاملاتی وارد شود و با استفاده از کد بورسی و جستجوی نماد “پالایش” اقدام به خرید 1 تا 500 واحد از این صندوق نمایند.

موضوعی که بسیار در مورد صندوق سرمایه گذاری دارا دوم (پالایشی یکم) اهمیت دارد این است که سرمایه گذاران و سهامداران با خریدن سهام پالایشگاهی (صندوق سرمایه گذاری دارا دوم) نمیتوانند تا گذشت یک ماه از خرید، سهام را به سرمایه گذاران و یا سهامداران دیگر بفروشند و این صندوق قابلیت فروش تا حداقل یک ماه اول پس از خرید را ندارد.

  • مهلت پذیره نویسی دارا دوم:

از تاریخ 5 شهریور شروع شده و تا 19 شهریور (2 هفته) متقاضیان میتوانند پذیره نویسی را انجام دهند.

  • سقف خرید دارا یکم و دارا دوم:

مجموع خرید سهام از دارا دوم و یکم برای ایرانی ها 5 میلیون تومان است.

از آنجایی که بسیاری از افراد با نماد معاملاتی دارا دوم در بورس آشنا نبودند تصمیم به نگارش این متن گرفته شد و سعی شد توضیحات مختصری در خصوص نحوه و شرایط خرید دارا دوم بیان کنیم. همان طور که گفته شد نماد معاملاتی دارا دوم در بورس پالایش است و نمادی به اسم دارا دوم وجود ندارد.

مباحثی که میتواند برایتان مفید باشد:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا