اخبار بورس

نحوه خرید دارا دوم (صندوق پالایشی یکم) چگونه است؟

در این پست قرار است که در مورد موضوع نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟ صحبت کنیم و توضیح دهیم که به چه صورت میتوانیم دارا دوم یا سهام صندوق ETF پالایشی یکم با نماد پالایش را خریداری کنیم؟ باید گفت که زمان خرید صندوق دارا دوم 5 شهریور است و در ادامه به نحوه خرید دارا دوم اشاره می کنیم اما بهتر است قبل از توضیح نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟ یک توضیح کوتاه از مفهوم دارا دوم در اختیارتان بگذاریم.

منظور از صندوق دارا دوم چیست؟
منظور از صندوق دارا دوم چیست؟

مواردی که در این پست مورد بررسی قرار میگیرد:

منظور از صندوق دارا دوم چیست؟

بیان ویژگی های صندوق دارا دوم

نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟


منظور از صندوق دارا دوم چیست؟


اصطلاح صندوق دارا دوم را بسیار شنیده اید و شاید برایتان سوال باشد که صندوق دارا دوم به چه معناست؟

باید گفت که صندوق دارا دوم یک صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی است که هدف از عرضه آن این است که دولت با سهیم کردن مردم در این سهام به بهبود وضعیت اقتصادی افراد کمک کند. صندوق دارا دوم تشکیل شده از سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی است مانند: نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز.

قبل از صندوق دارا دوم، صندوق سرمایه گذاری دارا یکم عرضه شد که افراد میتوانند 500 سهم و 5 میلیون در مجموع این دو صندوق خریداری کنند.

صندوق سرمایه گذاری دارا دوم متشکل از سهام پالایشگاه اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس است.


 ویژگی های صندوق دارا دوم


افراد پس از خرید صندوق دارا دوم نمیتوانند تا گذشت یک ماه خرید یا فروش انجام دهند.

قیمت سهام صندوق دارا دوم با 20 درضد تخفیف از قیمت پابانی سهام شرکت های موجود در این etf است که در معاملات روز سه شنبه 4 مرداد ماه محاسبه میشوند.

یکی از وظایف مدیر صندوق این است که مسئولیت نقد شوندگی سهام صندوق دارا دوم را به عهده دارد و این امر باعث میشود که نوسانات قیمت صندوق دارا دوم را کنترل و مدیریت کند.


نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟


قبل از پاسخ به سوال ” نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟ ” باید از زمان عرضه صندوق دارا دوم با خبر بشویم. با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد و دارایی، زمان عرضه صندوق دارا دوم روز 5 شهریور ماه 99  همزمان با هفته دولت، اعلام شده است و افراد تنها در بازه زمانی که دولت اعلام می کند میتوانند سفارشات خود را ثبت کنند و پذیره نویسی های لازم را انجام دهند که قابل ذکر است که زمان این کارها دو هفته کاری میشود و افراد در ساعات ۱۲:۳۰ تا ۱۴ میتوانند سفارشات خود را ثبت کنند که غیر از این ساعات نمیتوانند سفارشات خود را ویرایش کنند یا سفارش جدید ثبت کنند.

نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟
نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟

اما نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟

حال با بیان این ویژگی ها و نکات خوب از صندوق دارا دوم باید به نحوه خرید دارا دوم اشاره کنیم که افراد به چه صورت میتوانند دارا دوم را خریداری کنند که در زیر به انواع آن اشاره می کنیم.

نحوه خرید دارا دوم با کد بورسی:

  • افراد میتوانند با داشتن کد بورسی، در سامانه معاملاتی آنلاین اقدام به خرید سهام صندوق دارا دوم کنند.

نحوه خرید دارا دوم بدون کد بورسی:

  • اگر افراد کد بورسی نداشته باشند میتوانند به بانک مراجعه کنند و با کارت ملی خود سهام صندوق دارا دوم را خریداری کنند که البته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیشنهاد میشود از کد بورسی برای خرید سهام صندوق دارا دوم استفاده کنید. افراد میتوانند با وارد کردن کد ملی خود در اپلیکیشن آپ اقدام به خرید سهام صندوق دارا دوم کنند.
  • حتی افراد میتوانند با ثبت نام در سامانه سجام ( تا مرحله احراز هویت)  و مراجعه به بانک ها سهام صندوق دارا دوم را خریداری کنند.

در اینفوگراف زیر نحوه خرید واحدهای صندوق پالایشی یکم را به صورت خلاصه مشاهده می کنید.

نحوه خرید دارا دوم چگونه است؟


مباحث مرتبط را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا