اخبار بورس

علت افت شاخص بورس امروز 3 خرداد 1401 چه بود؟

امروز سوم خرداد، شاخص کل بورس هزار واحد افت کرد و به محدوده یک میلیون و 555 هزار واحد رسید، همچنین شاخص هم وزن نیز کاهش 0/34 درصدی را امروز تجربه کرد. برای اینکه بدانیم علت افت شاخص بورس امروز 3 خرداد چه بود ادامه مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس تا پایان خرداد 1401 و پایان سال

پیش بینی وضعیت بورس در هفته اول خرداد 1401

علت منفی بودن بورس امروز چه بود؟

طبق اعلام داده های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص هم وزن 0/3 درصد کاهش داشت و به محدوده 431 هزار و 279 واحد رسید. نماد هایی که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند نمادهای فولاد، فخاس، فخور، فملی، افق، خاهن، غزر و شتران بودند و همچنین همچنین نمادهای رمپنا، حکشتی، فارس، شپنا و وخارزم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در بازار امروز افراد حقیقی تقریبا 493 میلیارد تومان پول را از بورس خارج کردند و نماد های بمپنا و رمپنااز سوی سهامداران با بیشترین ورود پول همراه بود و نماد های شبندر و خگستر از سمت سهامدار حقوقی با بیشترین حمایت همراه شد.

به گزارش بورس فردا به نقل از تجارت نیوز شاخص فرابورس با افزایش ۷ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۲۷ هزار ۱۶۸ معامله بود. امروز نمادهای وسپهر، ددانا، وهور، دماوند، فزر، بگیلان و بجهرم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، سمگا، هرمز و وملل نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای ددانا، کرمان، وسپهر، مدیریت، تلیسه، حگهر و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۰۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۱۲۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بازار سرمایه نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۲ میلیارد تومان رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس با افت ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۸۵ هزار واحدی رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا