اخبار بورس

آیا طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی در مجلس تصویب شده است؟

به گفته سخنگوی شورای نگهبان احتمال رد شدن طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی وجود دارد!! اما به گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، جای نگرانی وجود ندارد زیرا این طرح با رفع ایرادات در نهایت تصویب خواهد شد.

مشاهده اخبار روز:

پیش بینی بازار بورس فردا 20 آبان ماه 99

خبر کشف داروی کرونا چه تاثیری بر بازار بورس دارد؟

آیا زمان پیش گشایش بورس تغییر کرده است؟

طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی در مجلس تصویب شد!

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی در مجلس تصویب شده اما از ابتدا نقدهای بسیاری نسبت به منابع در نظر گرفته شده در این طرح شد.

با این که دولت با پرداخت یارانه خرید کالا اعلام مخالف کرد و گفت که منابع مالی آن را ندارد اما مجلسی‌ها اصرار دارند که دولت می‌تواند این 30 هزار میلیارد تومان را تامین کند.

در حال حاضر طرح مرحله تصویب در مجلس را گذرانده و باید تایید شورای نگهبان را بگیرد، اما سخنگوی شورای نگهبان از احتمال رد این طرح خبر داده است.

ولی نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه می‌گوید که مردم نباید نگران باشند، مجموعه مجلس و هیات رئیسه پشتیبان این طرح است و در نهایت تصویب می‌شود. دولت نیز می‌تواند با عرضه دارا دوم بخشی از منابع آن را تامین کند.

به گفته او، طبیعی است که مصوبات بین مجلس و شورای نگهبان رفت‌وبرگشت داشته باشد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی ادامه داد: اگر در این هفته ایرادات شورای نگهبان به طور رسمی به مجلس ارائه شود، در جلسه بعدی مجلس که احتمالا در روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود بررسی دوباره این طرح در دستور کار قرار بگیرد.

با این که معاون وزیر کار و سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌بودجه تاکید دارند که دولت بودجه این طرح را ندارد، اما نماینده مجلس می‌گوید: در جلساتی که این طرح بررسی می‌شد نماینده دولت حضور داشت. همچنین پیشنهاد داد که 20 هزار میلیارد تومان از منابع این طرح را برای پروژه‌های نیمه‌تمام، 10 هزار میلیارد تومان برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی می‌خواست.

در این طرح آمده که دولت از طریق عرضه سهام شرکت‌هایش و فروش اموال این یارانه را بدهد. میرتاج‌الدینی معتقد است که اگر دولت یک دارا دوم در بورس عرضه کند می‌تواند بین 5 تا 10 هزار میلیارد تومان درآمد برای اجرای این طرح داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا