اخبار بورس

بازار بورس فردا 7 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

با توجه به نوسانات عجیب و غریب اخیر بازار بورس، اکثر سرمایه گذاران این بازار که ماندند و هیجانی رفتار نکردند و به اصطلاح سهامداری کردند روزانه به این فکر می کنند که فردا وضعیت بازار بورس چگونه خواهد بود؟

با توجه به کاهش 2.69% و ریزش 43384 روز 6 مهر 99، شاخص کل بازار بورس مجددا به کانال 1 میلیون 572 هزار و 148 واحدی بازگشت البته نا گفته نماند که 30 دقیقه پایانی شاهد جمع شدن صف خرید بسیار از سهم ها بودیم اما وضعیت بازار بورس فردا 7 مهر ماه 99 چگونه خواهد شد؟

  • شاخص کل بورس: ۱,۵۸۶,۸۸۹٫۲۵ (۲۸۶۴۱٫۷۵-)
  • شاخص کل هم‌وزن: ۴۱۰,۵۹۵٫۶۷ (۱۸۷۳٫۴۳-)
  • شاخص کل فرابورس: ۱۸۷۳٫۴۳ (۴۵-)

آشنایی با شاخص بورس و انواع آن

پیشبینی وضعیت بورس فردا 7 مهر 99

متاسفانه بازار در ابتدای ساعات بازگشایی با فشار عرضه همراه بود و با وجود قوانین و محدودیت های جدید در انجام معاملات همچنان هیجان در بین سهامداران تاره وارد حاکم است. شاید واقعا در پی شنیدن اخبار کذب حمایتی از سوی دولت به این بازار بی اعتماد شدند.

اما هر سهامداری باید این سوال را از خودش حتی یکبار هم که شده بپرسد : سهمی که الان در صف فروش نشسته ای را چند خریده ای؟

بیشتر سهامدارانی که اکنون صف نشین هستند در پاسخ به این سوال می گویند که با ضرر سهام خود را می فروشند یعنی با قیمتی کمتر از قیمت خرید !! چرا واقعا چرا صف نشین هستید؟ چرا سهمی که گران خریده اید را الان به چوب حراج زده اید؟ اگر من و شما در صف فروش نرویم و چوب حراج به دارایی های مان نزنیم ، باز هم بازار نزولی خواهد بود؟

نمی توان بطور حتم گفت که بر سر بازار بورس فردا 7 مهر ماه 99 چه خواهد آمد اما تا زمانی که سهامداران نتوانند سهامداری و صبوری را یاد بگیرند و دولت نیز به وعده وعید خود عمل نکند بازار از حالت خنثی خارج نمی شود قبلا در رابطه با رفتار هیجانی تازه واردان بورس و خطا های رایج آنها صحبت کردیم.

کارشناس بازار بورس سلمان نصیرزاده در رابطه با روند نزولی بازار بورس گفت : این ایجاد فضای ترس و نا امیدی بیشترین تاثیر را بر افت اخیر شاخص بورس دارد و به تبع آن خروج جریان پولی از سمت حقیقی‌هاست و همین مساله بازار را هیجانی و نوسانی کرده است.

وی در رابطه با آینده بورس گفت : با این وجود انتظار می رود که شاخص بورس در محدوده یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار واحد که نقطه مقاومتی بسیار مهمی است درجا بزند و سپس رشد خود را آغاز نماید. البته در این بین بسیاری از سهم های ازرنده دلاری همچون پتروشیمی و فلزات به دلیل عملکرد خوب در دوره اصلاح و ارز محور بودن بازار سهام ایران مورد توجه قرار گرفتند و انتظار می رود که رشد خود را از 2 الی 3 روز آینده مجددا آغاز نمایند. بازار سهام تا اواخر مهر ماه به تعادل خواهد رسید.

سلمان نصیرزاده در ارتباط با تاثیر اخبار سیاسی بر حال و احوال این روزهای بازار بورس گفت :
نمی توان گفت این خبر مذاکرات ایران با آمریکا بر شرایط فعلی بازار اثر گذار بوده ، اما خبر فروش نفت می تواند بر روی قیمت دلار تاثیر داشته باشد البته زمانی که در مقابل فروش نفت ارز وارد کشور شود.

وی در پایان افزود : هر گونه دستکاری حتی به منظور حمایت بازار، می تواند بازار را مختل سازد در شرایط فعلی که بازار به اصطلاح کم عمق است حقوقی ها وارد بازار می شوند و باعث بوجود آمدن جو فرسایشی می شوند  و بهتر است که حمایت از بازار در زمینه حجم مبنا و نوسان روزانه باشد.

با تمام مطالب گفته شده می توان گفت که بازار بورس فردا 7 مهر 99 ، جو متعادل تری نسبت به امروز خواهد داشت اگر سهامداران سهام خود را با وجود زیان و مشاهده اردر ترس باز هم در صف فروش قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا