اخبار بورس

پیش بینی بازار بورس شنبه 24 آبان ماه 99

سلام به سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه و تمامی کسانی که به منظور ایجاد رونق و حمایت از تولید داخل در این بازار قدم نهادند و با وجود اصلاح بلند مدت ماندند و سهامداری کردند. در این پست می خواهیم به پیش بینی بازار بورس روز شنبه 24 آبان ماه 99، اولین روز معاملاتی هفته آینده می پردازیم.

مشاهده اخبار روز:

پیش بینی بازار بورس هفته آینده (هفته آخر آبان ماه 99)

ورود یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار بورس

پیش بینی بازار بورس شنبه 24 آبان ماه 99

در زمان بازگشایی بازار بورس امروز چهارشنبه 21 آبان ماه 99 میزان تقاضا نسبت به عرضه برتری داشت بطوری که در 10 دقیقه اول بازگشایی شاخص حدود 3 هزار واحد رشد کرد، اما رفته رفته میزان عرضه شدت گرفت و شاخص را به میزان 2 هزار واحد منفی کرد اما در نهایت بازار با رشد 9 هزار واحدی شاخص کل و 106.91 واحدی شاخص هم وزن پایان یافت. برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که اکنون بازار سهام فروشنده زیادی ندارد اما از طرفی هم خریدار نیز ندارد تا روند صعودی بازار سهام پایدار بماند از این رو بازار نسبت به قبل از تعادل نسبی برخوردار می باشد.

اما با دو اقدام صورت گرفته همچون آزادسازی نوسانگیری روزانه و یا همان لغو ممنوعیت انجام معاملات روزانه و از همه مهمتر ورود بخشی از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه می تواند از جمله عواملی باشد که موجب بازگشت اعتماد به بازار شود و از سوی دیگر عرضه صندوق های ETF وعده داده شده تا پایان سال و همچنین عرضه اولیه ستاره خلیج فارس که یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفتی ایران است می تواند به در رونق بازار بورس موثر باشد.

اینک که بعد از 3 ماه اصلاح بازار دولت به وعده دیرینه خود عمل نموده و یک درصد از صندوق توصعه ملی را به بازار بورس تزریق نموده می توان به حمایت های احتمالی دولت و بازگشت آرامش و آغاز روند صعودی نسبی بازار در آینده خوش بین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا