اخبار بورس

پیش بینی بازار بورس در هفته آینده (هفته آخر آبان 99)

وضعیت بورس در هفته آینده چگونه است؟ این سوال بیسیاری از فعالان بازار بورس است که در آشفتگی این بازار به دنبال روزهای امیدوار کننده هستند. در این مطلب توجه شما را به نظر یکی از کارشناسان بازار بورس در رابطه با پیش بینی بازار سرمایه در هفته آینده، هفته آخر آبان ماه جلب می نماییم.

مشاهده اخبار روز:

سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بورس

پیش بینی بازار بورس در هفته آینده

به گزارش بورس فردا و به نقل از اقتصادنیوز،بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر این که وضعیت کنونی بورس را نمی‌توان با سال ۱۳۹۲ مقایسه کرد گفت: به نظر من برخلاف سال ۱۳۹۲ که بورس ریزشی ۴ ساله داشت این بار با توجه به پارامترهای مثبت جهانی شاخص کل صعودی خواهد بود و به مرز یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد خواهد رسید.

بهزاد صمدی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: شرایط بازار سرمایه و انتخابات آمریکا پیچیده و بازار سرمایه در اوج قیمت‌های خود بود. شاخص کل براساس تحلیل‌های تکنیکال به حمایت محکم خود رسیده است و می توان بعد از این شاهد حرکت صعودی شاخص باشیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر این که بازار سرمایه ایران نتیجه انتخابات آمریکا را هضم کرده است ابراز کرد: البته سوابق تاریخی نشان می‌دهد که  تاثیر هیجان انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران یک تا سه روز بوده و امروز هم سومین روز بعد از انتخابات آمریکا است.

صمدی ادامه داد: برداشت من از تابلوخوانی و حجم معاملات این است که شاهد ورود پول هوشمند به بازار هستیم. نوع تقاضا در سه ساعت نخست معاملات جمع کردن سهم‌های منفی است و بازار در نیم ساعت آخر شاهد محدوده های مثبت خواهد بود.

شاهد صفهای فروش سنگین نخواهیم بود

وی با تاکید بر این که  فروشنده‌های هیجانی تخلیه شده‌اند گفت: دیگر شاهد صف‌های فروش سنگین نخواهیم بود. از هفته آینده بازار می‌تواند به اندازه یک تا سه هفته متعادل و رو به بالا باشد و به مرز یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

صمدی با تاکید بر این که انتظار می‌رود هفته آینده بازار سرمایه روندی مثبت داشته باشد توضیح داد: این بازار بعد از انتخاب بایدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا حرکت معقولانه خود را آغاز خواهد کرد و به مرور بهتر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار پول گفت: البته رئیس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی را تا ۲۳ درصد هدایت کرد که واکنش‌های زیادی را در بازا سرمایه در پی داشت اما این موضوع هم نمی‌توانداز حرکت صعودی بازار سرمایه جلوگیری کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: از نظر تکنیکالی انتظار می‌رود شاخص در پروسه شکل گیری یک الگوی کلاسیک باشد. البته ممکن است پروسه نوسانی بازار ادامه داشته باشد و بعد از موج صعودی باز هم شاهد موج نزولی در بازار سرمایه باشیم، اما موج نزولی قطعا کوتاهتر از موج نزولی کنونی خواهد بود.

وضعیت با سال ۱۳۹۲ قابل مقایسه نیست

صمدی در ادامه با تاکید بر این که شرایط کنونی بازار سرمایه با سال ۱۳۹۲ قابل مقایسه نیست توضیح داد: علاوه بر انتخاب بایدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا اتفاقات مثبت دیگری در جهان رخ داده است. نخست آن که خبرهای خوبی از کشف واکسن کرونا به گوش می‌رسد؛ از سوی دیگر طلا و اونس تضعیف شده و کامودی تی‌ها رشد کردند؛ درحالی که در سال ١٣٩٢ بحران جهانی وجود داشت که شاهد ریزش ۴ ساله بودیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر نرخ دلار بالای ۲۶ هزار تومان در ایران تثبیت شده است؛ گزارش عملکرد شرکت‌ها عالی بوده و در بورس کالا نرخ‌ها همچنان بالا است که در سودآوری شرکت‌های بورسی تاثیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا