اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

پرونده پرداخت کالابرگ بسته شد

محسن زنگنه در آخرین گفتگوی خود اعلام کرد اجرای طرح کالابرگ امکان پذیر نمیباشد و یارانه به همان صورت نقدی پرداخت میشود. در ادامه میتوانید خبر کامل پرداخت یارانه به صورت نقدی را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

امکان اجرای طرح کالابرگ وجود ندارد

با توجه به اینکه در هفته های اخیر دولت تاکید داشت که پیگیر اجرای طرح کالابرگ میباشد و تمامی زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است اما به تازگی محسن زنگنه در صحبت های خود اعلام کرد که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جایگزین حذف دلار ترجیحی شده است.

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت در ابتدا دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه طرح کالابرگ را ارائه کرد اما در حال حاضر با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، یک تورم ۵۰ درصدی به کشور تحمیل شده و تمامی کالاها گران گردیده بنابراین دیگر کالابرگ موضوعیتی ندارد.

زنگنه تاکید کرد که قرار بر این بود که دولت کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم بدهد اما با توجه به اینکه امکان چنین چیزی وجود ندارد موضوع کالابرگ منتفی می شود.

زنگنه ادامه داد با توجه به اینکه یارانه نقدی برای خانواده چهار نفره در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میشود در صورت قطع این یارانه نقدی و ارائه کالابرگ قطعاً مشکلاتی برای خانواده ها به وجود خواهد آمد.

حال باید دید که چرا با این که دولت قبل‌تر ادعا کرده بود به زودی طرح کالابرگ اجرایی می شود، چرا پرونده پرداخت کالابرگ بسته شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا