اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

وام ازدواج از سال آینده افزایش می یابد

رئیس بانک مرکزی در آخرین گفتگوهای خود خبر از افزایش میزان وام ازدواج و فرزندآوری در سال آینده داد که می تواند در ادامه خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

میزان فعلی وام ازدواج و فرزندآوری

در حال حاضر میانگین میزان وام ازدواج برای زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از سال ۱۳۹۷ بوده است؛ ۱۲۰ میلیون تومان می باشد.
بر این اساس به طور دقیق باید گفت در حال حاضر برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال، وام ۱۵۰ میلیون تومانی و برای دختران بالای ۲۳ سال و پسران بالای ۲۵ سال، وام ۱۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
همچنین بازپرداخت این وام ها به صورت ده ساله می باشد.
در کنار وام ازدواج، وام فرزندآوری نیز به زوج هایی که فرزند آنها از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد تعلق میگیرد.
بدین صورت افراد می‌تواند تا دو سال پس از تاریخ تولد فرزند خود، جهت دریافت این وام در سامانه وام فرزندآوری ثبت نام نمایند.
در حال حاضر میزان وام فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان می باشد.

افزایش وام ازدواج از سال آینده

حال در آخرین خبرها علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: فرایند تصمیم گیری در خصوص بودجه وام ازدواج توسط مجلس و دولت مشخص می گردد و هنوز هیچ تصمیم قطعی در مورد آن گرفته شده است.
اما به طور کلی باید گفت میزان کلی وام ازدواج و فرزندآوری در لایحه بودجه سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد اما رقم آن هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا