اخبار مهم اقتصادی

آیا قیمت طلا در خرداد ماه 1401 افزایشی است یا کاهشی؟

خیلی از ماها می خواهیم بدانیم حال در این شرایط اقتصادی که به وجود آمده کدام بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم تا بازدهی بیشتری داشته باشد یکی از این بازار ها بازار سکه و طلا میباشد در این مطلب می خواهیم بدانید که آیا قیمت طلا در خرداد ماه سال جاری افزایشی خواهد بود یا کاهشی؟

پیش بینی قیمت طلا در خرداد ماه سال 1401

امروز یکم خرداد 1401 در بازار، قیمت طلا 18 عیار کاهش پیدا کرد و هر گرم آن با افت 500 تومانی، به یک میلیون و سیصد و هشتاد و چهار هزا تومان رسید. بازار امروز شاهد افت قیمت طلا نسبت به روز گذشته شد.

بر اساس گفته علی طباطبایی کارشناس بازار مالی در مورد قیمت طلا در بازار اینگونه برآورد شده است که قیمت طلا در بلند مدت تحت تاثیر موضوع برجام بوده و بستگی به توافقات دارد.

در مورد پیش بینی قیمت طلا اینگونه بیان شده است که با توجه به اینکه تاثیر پذیری طلا از دلار بیشتر از انس جهانی است در صورتی که قیمت دلار افزایش نداشته باشد قیمت جهانی طلا در بلند مدت افت کرده و این باعث می شود که طلای داخلی به صورت شیب ملایم به سمت روند نزولی پیش رود.

پیش بینی قیمت طلا تا دو ماه آینده

حال نظر این کارشناس در مورد نرخ دلار بر این اساس است که نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع توافقات و برجام بستگی دارد در صورتی که توافق صورت گیرد دلار رنج قیمتی 25 تا 28 هزار تومانی خود را از دست خواهد داد و به موجب آن قیمت طلا هم کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت طلا به دنبال آماده شدن پیش نویس توافقات

اما اگر توافق صورت نگیرد که با توجه به اینکه ابزار ویژه ای هم برای کنترل آن وجود ندارد و دور از انتظار نیست دلار در نیمه دوم سال شاهد روند صعودی خواهد بود و تحت تاثیر آن قیمت جهانی طلا هم افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر این کارشناس در مورد سکه که هم مانند قیمت طلا بوده چون سکه تابعی از قیمت طلا است و این فاصله ای که در این چند روز میان سکه و طلا وجود داشت به دلیل حباب بود.

همچنین بیشتر بدانید:

پیش بینی وضعیت بورس در هفته اول خرداد 1401

پیش بینی روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا