اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

دلیل افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی مشخص شد

حسن صابری رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت در چند روز اخیر شاهد افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی بعد از محصولات صیفی مانند پیاز و گوجه بوده ایم که عواملی مانند بارندگی و صادرات تاثیر زیادی بر این افزایش قیمت داشته است. در ادامه میتوانید خبر کامل افزایش قیمت پیاز و گوجه را بخوانید:

بیشتر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخوانید:

افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی

در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز بوده ایم به گونه‌ای که حسن صابری رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره بار تهران در این خصوص گفت دو محصول گوجه فرنگی و پیاز در روزهای اخیر با افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی همراه بوده اند.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو گرم پیاز قرمز ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و قیمت هر کیلو گرم پیاز زرد ۸ تا ۱۲ هزار تومان میباشد.

وی در ادامه گفت به دلیل اینکه این دو محسوس مصرف زیادی را در بین خانوارهای ایرانی دارند افزایش قیمت آنها در مدت زمان کوتاه منجر به جلب توجه افراد شده است.

صابری در ادامه گفت در حال حاضر در بین محصولات سبزی و صیفی گوجه فرنگی با ۵۰ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را داشته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره بار تهران در خصوص دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز گفت بارندگی و عقب افتادن زمان برداشت محصولات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت گوجه در بازار گردید همچنین پیاز به دلیل صادرات زیاد دچار افزایش قیمت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا