اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

خبر واردات خودروهای دست دوم تکذیب شد

در حالیکه در هفته‌های گذشته بسیاری از کارشناسان خودرو ادعا کرده بودند که بسیاری از خودروهای وارداتی به کشور ایران دست دوم هستند امید قالیباف این خبر را تکذیب نمود که در ادامه می‌توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

عدم صحت واردات خودرو دست دوم

امیرحسین کاکایی یکی از کارشناسان صنعت خودرو مدعی شد که خودروهایی که قرار است به کشور ایران وارد شوند دست دوم و استوک میباشند و از خدمات پس از فروش برخوردار نیستند.
پس از اعلام این خبر امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد چنین ادعایی کذب می باشد و قرار نیست هیچ خودروی دست دومی به ایران وارد شود.
وی در ادامه گفت در حال حاضر تعدادی از وارد کننده ها خودرو های منتخب خود را از نمایندگی کشورهای همسایه دریافت می‌کنند که این مسئله به منزله دریافت از خود نمایندگی می باشد نه از دولت آن کشور.
قالیباف در ادامه گفت از آنجایی که یکی از شروط اصلی واردات خودرو اهمیت به خدمات پس از فروش می باشد پس از ادعای واردات خودرو در حالت دست دوم صحت نخواهد داشت.

کاهش تعرفه واردات

با این حال بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان خودرو قیمت خودروهای وارداتی همچنان بالا می باشد به گونه ای که بسیاری از این خودروها در حدود قیمتی یک میلیارد تا ۳ میلیارد تومان می باشند.
در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود که با افزایش تولید خودروهای داخلی و واردات بیشتر خودروهای خارجی به کشور موج گرانی خودرو کمتر شده و قیمت‌ها کاهش یابد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص قیمت خودروهای وارداتی گفت دولت به منظور کاهش قیمت خودروهای وارداتی و تعرفه واردات را از ۱۰۰ درصد به ۳۵ تا ۹۰ درصد بر حسب قدرت موتور کاهش داده است که این امر می‌تواند باعث کاهش قیمت خودروهای وارداتی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا