اخبار مهم اقتصادی

خبری عجیب برای خریداران خودروهای داخلی

با توجه به اینکه در سالهای اخیر درهای واردات خودروهای خارجی به روی ایران بسته شد و تعرفه های گمرکی بالا رفتند مردم به ناچار تن به خرید خودروهای بی کیفیت داخلی دادند اما در چنین شرایطی خبر از اخذ مالیات از خریداران خودرو های داخلی به گوش میرسد. در ادامه میتوانید خبر کامل گرفتن مالیات از خریداران خودروهای داخلی را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

اخذ مالیات از خریداران خودروهای داخلی

در تازه ترین خبرهای منتشر شده، از این به بعد دارندگان وسایل نقلیه داخلی موظف به پرداخت یک هزارم قیمت روز خودروی خود با عنوان عوارض آلودگی می باشند.

این به این معنا میباشد که اگر شما صاحب خودروی تولید داخل باشید باید هر سال معادل یک هزارم قیمت کارخانه، عوارض آلایندگی پرداخت نمایید.

این در حالی میباشد که خودروهای خارجی و هیبریدی از این قانون معاف می باشند.

همچنین گفته می‌شود که برای افرادی که ساکن شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اهواز، اراک، قم، مشهد و تبریز می باشند تا ۱۰ سال پس از تولید آن خودرو معادل یک بیستم نرخ های تعیین شده باید عوارض آلایندگی پرداخت گردد.

منتشر شدن این خبر جنجال زیادی به پا کرده است به گونه ای که بعضی از افراد معتقدند اجرا کردن این قانون می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودرو و به تبع آن کاهش آلودگی هوا گردد.

اما در مقابل عده ای دیگر معتقدند که گرفتن مالیات فقط از خودروهای داخلی، نشان دهنده این میباشد که این خودروها نسبت به خودروهای خارجی نقش بسیار زیادی در آلودگی هوا دارند پس این هزینه باید از خودروسازان اخذ شود.

در سال گذشته رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد دولت در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان خودرو و خانه های لوکس دریافت کرده است.

کیفیت خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف سوخت خودروهای ایرانی دو برابر بیشتر از میانگین خودرو های اروپایی و کره ای می باشد به گونه ای که می توان گفت مصرف سوخت در یکی از بهترین خودروهای ایرانی یعنی تندر ۹۰،  سی درصد بیشتر از خودروهای کره‌ای و اروپایی است .

علاوه بر آن خودروهایی مانند پژو پارس و پژو ۲۰۶ به ترتیب ۳۱ و ۲۴ برابر بیشتر از میانگین خودروهای اروپایی آلاینده اکسید نیتروژن تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا