اخبار مهم اقتصادی

احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد

در روزهای اخیر گزارش های زیادی در خصوص جمع شدن کارت ها از جایگاه داران و همچنین کمبود گازوئیل در برخی از جایگاه ها از سوی مردم منتشر شده است در حالی که شرکت ملی پالایش و پخش مواد نفتی ایران این شایعات را تکذیب کرده است. اما نکته قابل توجه این می باشد که حجم مشاهدات مردمی آن قدر زیاد میباشد که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. در ادامه خبر کامل احتمال افزایش قیمت بنزین را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم:

بیشتر بخوانید:

قیمت بنزین تغییر می‌کند؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، با جمع شدن کارت‌ها از جایگاهداران چچقدر احتمال گرانی بنزین وجود دارد؟

به نقل از اطلاعات، همچنین گزارش‌هایی هم از کمبود گازوئیل دربرخی جایگاه‌ها حکایت دارد و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است. دربرابر این خبرها، دولت وشرکت ملی پالایش وپخش مواد نفتی ایران این مشاهدات را به جد تکذیب کرده و گفته‌اند کارت سوخت جایگاه داران همچنان موجود است.

درعین حال هرگونه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی را قویا تکذیب وتصریح کرده که قانون بودجه ۱۴۰۱ چنین اجازه ای به دولت نداده است. با این وجود، حجم متعدد مشاهدات مردمی دراین باره چیزی نیست که بتوان آن را با تکذیب وانکار نادیده گرفت. بخصوص آن که دولت طرح‌های خاص برای تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودروها با قابلیت فروش به نرخ آزاد به غیر را در کیش و قشم اجرا کرده وحال گمان می رود شاید درصدد اجرای آن در کل کشور باشد. اگر احیانا دولت فکری درباره افزایش قیمت سوخت دارد، راه آن تکذیب نیست. چرا که این نوع عمل کردن بحران بی اعتمادی ایجاد می‌کند.

راه عاقلانه و منطقی درباره اجرای احتمالی اصلاح قیمت سوخت، سنجش دقیق شرایط حساس کشور و زمان سنجی عاقلانه در این خصوص، مشورت با نخبگان بخصوص نخبگان منتقد، در میان گذاشتن واقعیت با مردم، تشریح دلایل تصمیم و قانع کردن افکار عمومی و درنهایت پیش بینی راهکارهای موثرجبرانی برای خنثی سازی اثرات تورمی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا