سبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی شرکت سبدگردان زاگرس

شرکت سبدگردان زاگرس

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سبدگردان زاگرس بپردازیم. همانطور که می دانید در بازار بورس دو روش عمده برای انجام معاملات و مدیریت سبد سرمایه وجود دارد. روش مستقیم و روش غیر مستقیم. روش غیر مستقیم در واقع همان روش بهره گیری از شرکت های سبدگردان می باشد. با استفاده از این شرکت ها می توان به راحتی مدیریت سبد سرمایه یا پرتفوی را به افراد حرفه ای واگذار کرد. شرط اصلی و اساسی برای انتخاب یک شرکت سبدگردان ، مجاز بودن شرکت مربوطه می باشد.

اما سوال اصلی اینجا است که سبدگردان های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سبدگردان زاگرس بپردازیم. پس در ادامه این مقاله برای آشنایی با شرکت سبدگردان زاگرس با ما همراه باشید. همچنین برای مشاهده لیست تمامی شرکت های سبدگردان مجاز در بازار بورس اینجا کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سبدگردان زاگرس بپردازیم. این شرکت دارای مجوز رسمی و تایدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران می باشد. بدیهی است که عقد قرارداد با شرکت های غیر مجاز، غیر رسمی و شخصی سبدگردانی عواقبی در پی خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می شود تنها و تنها سبدگردان مورد نظر خود را از لیست سبدگردان های مجاز انتخاب کنید.

شرکت سبدگردان چیست؟

همانطور که می دانید، سبدگردان طبق تعریف ارائه شده در قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی، شخصی حقوقی است که در قالب قرار دادی مشخص به منظور کسب انتفاع به خرید و فروش اوراق بهادار برای سرمایه ‌گذار می ‌پردازد. نکته قابل توجه این است که شرکت های سبدگردانی مجاز و سرمایه گذاران و مشتریان هر شرکت از حمایت قانونی برخوردار می باشند. طبق بند های مندرج در قوانین سبدگردانی این شرکت ها محدودیت هایی دارند. طبیعتا شرکت های سبدگردانی غیر مجاز، اهمیتی به قوانین و بندهای مندرج در قانون بورس و اوراق بهادار نمی دهند.

معرفی شرکت سبدگردان زاگرس

شرکت سبدگردان زاگرس (سهامی خاص) با مشارکت  جمعی از افراد خبره و قدیمی بازار سرمایه کشور توانست در تاریخ 1398/11/19 مجوز تاسیس خود را به شماره 122/60478 از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت نماید.  این شرکت در تاریخ 1399/02/27با شماره ثبت 558154 و شناسه ملی 14009145016 در اداره ثبت شرکت ‌ها و مالکیت صنعتی تهران، با سرمایه اسمی چهل میلیارد ریال ثبت شده و در روزنامه رسمی شماره 21897 مورخ 1399/02/30 آگهی تأسیس شرکت منتشر شده است.

مجوز فعالیت شرکت سبد گردان زاگرس توسط سازمان بورس اوراق بهادار صادر شده است. نکته قابل توجه در خصوص معرفی شرکت سبدگردان زاگرس این است که موضوع اصلی فعالیت شرکت تصميم به خريد، فروش يا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمايه گذار معين در قالب قراردادی مشخص، به منظور كسب انتفاع برای سرمايه گذار؛ پذيرش سمت در صندوق های سرمايه گذاری؛ و سایر فعالیت های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار برای شرکت های سبدگردان می باشد.

شرکت سبدگردان زاگرس در حوزه سبدگردانی اختصاصی با بهره مندی از تیم حرفه ای و متخصص و بر اساس مطالعه و  بررسی ویژگی های سرمایه گذاران از جمله ریسک پذیری، افق زمانی سرمایه گذاری و میزان سرمایه، بهترین سبد سهام را برای ایشان تعریف نموده و با مدیریت و نظارت مستمر بالاترین سود آوری را نصیب مشتریان خود می نماید. شرکت سبدگردان زاگرس با تعریف سیستم های گزارش دهی مناسب امکان نظارت مستمر بر سبد سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار فراهم آورده است.

ماموریت شرکت سبدگردان زاگرس

شرکت سبدگردان زاگرس با تمرکز بر کار گروهی و تکیه بر مجموع تجربهً 60 ساله مدیران خود مأموریت اصلی خود را خلق ثروت و ارزش و سپس افزایش ارزش سبد سهام مشتریان خود متناسب با افق سرمایه ­گذاری و میزان ریسک­ پذیری آنها با استفاده از روش ها و  ابزار های مختلف تحلیل بازار سرمایه با حفظ ارزش ‌ها، اصول سازماني واخلاق حرفه ‌اي می داند.

سبدگردان زاگرس قصد دارد در 5 سال آینده جز 5 شرکت برتر شرکت های سبدگردان فعال در بازار سرمایه ایران باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت سبدگردان زاگرس اینجا کلیک کنید.

سبدگردانی با شرکت سبدگردان زاگرس

در قسمت های قبلی به معرفی شرکت سبدگردان زاگرس پرداختیم. در فرآیند مدیریت سبد اختصاصی در شرکت سبدگردان زاگرس، تصمیم ­گیری برای خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار تحت مدیریت، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در سطوح اقتصاد کلان، صنعت مربوطه و شرکت مورد نظر بر مبنای روش های علمی صورت می ­پذیرد.

از جمله روش های عملیاتی این شرکت عبارتند از:

  • تحلیل آماری اطلاعات بر مبنای روش های استاندارد
  • بررسی دقیق تأثیرات متغیر های مختلف موثر بر اوراق بهادار
  • کمی­ سازی این تغییرات جهت پیش ­بینی عایدات آتی

رصد لحظه ای بازار و تغییرات نرخ اوراق و به تبع آن تغییرات بازده، با استفاده از روش­های استاندارد، منجر به شناسایی و انتخاب صنایع برتر و اوراقی می­ شود که برآیند انتظارات آتی آن حاکی از سود دهی مناسب است. در شرکت سبدگردان زاگرس برای شناسایی این فرصت ­ها از روش­ های مختلفی استفاده می شود.

مانند:
  • تنزیل عایدات و سود تقسیمی (DDM)
  • تنزیل جریانات نقدی آزاد (FCF)
  • ارزش‌ گذاری نسبی
  • ارزش ‌گذاری اختیار معامله
  • ارزش جایگزینی
  • روش های P/E بر اساس EPS کارشناسی
  • یا ترکیبی از این روش ‌ها

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت مختصر و مفید به معرفی شرکت سبدگردان زاگرس بپردازیم. اگر شما قصد داشته باشید، تا از روش غیر مستقیم وارد بازار بورس شوید، این مقاله و مقالات معرفی شرکت های سبدگردان برای شما مفید خواهد بود. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان انتخاب مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا