اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

۳۰ هزار کشته به دنبال حادثه زلزله ترکیه

در روز دوشنبه هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر کشور ترکیه را لرزاند که منجر به تلفات جانی و مالی شدیدی گردید که در ادامه می توانید جزئیات این خبر را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

تعداد تلفات جانی زلزله ترکیه

با توجه به گزارش‌های به دست رسیده تعداد جانباختگان حادثه زلزله در ترکیه نزدیک به ۳۰ هزار نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است.
علاوه بر ترکیه تا این زمان شمار تعداد جان باختگان در سوریه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی ها ۵۴۸ نفر گزارش شده است.
این در حالی میباشد که بر اساس اعلام سازمان ملل تا پایان آواربرداری امکان دو برابر شدن تعداد جان باختگان در این حادثه وجود دارد.
به دنبال این حادثه رئیس جمهور این کشور برگزاری کلاس های دانشگاه ها را تا پایان سال تحصیلی به صورت مجازی اعلام نمود؛ همچنین مدارس کشور تا دو هفته آینده تعطیل خواهند بود.
این زلزله در روز دوشنبه گذشته و در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد رخداد و علاوه بر تلفات جانی بیشمار منجر به ایجاد خسارت های زیاد به مناطق مسکونی این کشور گردید.
علاوه بر زلزله ۷.۷ ریشتری زلزله با قدرت ۷.۵ ریشتر نیز در روز بعد این منطقه را لرزاند که گفته می شود بر اساس اعلام سازمان حوادث غیر مترقبه ترکیه قدرت این دو زلزله را می توان با قدرت ۵۰۰ بمب اتمی یکسان دانست.
مدیر بخش زلزله در سازمان حوادث غیر مترقبه در خصوص این حادثه اعلام کرد خوشبختانه تا به این لحظه شاهد نشت گاز از عمق زمین و خاکستر های آتشفشان نبودیم اما وقوع ۲۰۰۰ پس لرزه بعد از این زلزله شدید چند نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا